כתיבת מיילים רשמיים

סדנה | מאמרים בנושא

סדנה בכתיבת מיילים רשמיים

כתיבת מייל רשמי היא סדנה בכתיבה עסקית, המעניקה למשתתפים בה כלים מעשיים בכתיבת מייל ארגוני-מקצועי. המייל, המדיום הנפוץ ביותר לתקשורת פנים-ארגונית, הוא הגולם שקם על יוצרו. ה"סדנה לכתיבת מייל רשמי" היא סדנה חשובה לכל עסק או ארגון.

הסדנה לכתיבת מייל רשמי עוסקת בהיבט התקשורתי של המייל, בסגנונות תקשורת שונים ובאקלים הארגוני; היא מעניקה שלל כלים ושיטות כיצד לכתוב מייל אפקטיבי וממפה את סוגי המיילים (דוא"ל בעברית צחה) בארגון ומציגה שלל דוגמאות לכך.

מטרות

הסדנה

}

מטרות הסדנה בכתיבת מייל רשמי

  • להקנות תפיסה תקשורתית ורשמית למייל.
  • להקנות שימוש נכון בכל אמצעי התקשורת בארגון: שפה מדוברת, שפה כתובה ומייל.
  • להציג טכניקת בכתיבה ובהצגת התוכן.
  • להציג טכניקות בהצגה גראפית, הפורמט של הדואל.
  • להמחיש יתרונות וחסרונות בשימוש במייל בתוך הארגון ומחוצה לו.
  • לתת 11 תבניות מסמכים
  • להקנות כלים לשימוש אידיאלי במייל בשילוב הצרופות.

 

תוצרי הסדנה לכתיבת מייל רשמי

  • הסבר על המדיום ומתן שיטות בכתיבה בו.
  • הבנת ההשלכות בשימוש במייל בארגון , נהלי עבודה ואופן שימוש רצוי.
  • יתרונות וחסרונות להבעת עמדה במייל.
  • אופני השיווק העצמי במייל.
  • אופני השיווק הארגוני במייל.
  • ההבדל בפנייה במייל לבכירים ממני ולעמיתים או כפיפים שלי.
  • השפעת גורמים תרבותיים עלאופן הפנייה.
  • כללי התנהגות מקובלים בשימוש במייל בארצות דוברות אנגלית.
  • "אל תעשה" בפנייה במייל לחו"ל.

{

תוצרים

פרטים

נוספים

}

קהל יעד

כלל הארגון, בעלי עסקים, נציגי שירות, מנהלים, מנהלי פרויקטים, מנהלי שיווק, מנהלי מכירות, מנהלי כספים, מנהלים אדמיניסטרטיביים, מנהלי הדרכה, מנהלי משאבי אנוש, משפטנים, חוקרים ומדענים.

משך הסדנה

4 שעות אקדמיות

סילבוס

המדיה

  • השונה והדומה בו ביחס למדיות אחרות – תקשורת בכתב, תקשורת בעל פה.
  • היתרונות של השימוש בדואל
  • החסרונות של הדואל
  • הסכנות של השימוש בדואל
  • איך לכתוב את תוכן הדואל
  • טכניקת בכתיבה ובהצגת התוכן
  • טכניקות בהצגה גראפית, הפורמט של הדואל.

השימוש באימייל בארגון

  • יתרונות וחסרונות בשימוש:
  • א. בתוך הארגון
  • ב. מחוץ לארגון.
  • דואל ה"כיסוח" איך להביע עמדה באמייל
  • דואל ה"כסתאח" – איך צריך להשתמש בדואל בתוך הארגון.
  • דואל החיזור – כיצד להניע אנשים בעזרת האמייל
  • ההבדל בפנייה באמייל לבכירים ממני ולעמיתים או כפיפים שלי.
  • פגישה וירטואלית באמצעות האמייל – יתרונות וחסרונות.
  • שימוש אידיאלי באמייל בשילוב הצרופות.
  • הטמעת כללים מקובלים בארגון לגבי השימוש בדואל.

הזמנת סדנה

מאמרים בנושא כתיבת מיילים רשמיים

טיפים בהבעת עמדה במייל מאמר מאת אילת צורי

טיפים בהבעת עמדה במייל

בעידן הדיגיטלי, מביעים מנהלים ומומחים מקצועיים את עמדתם במייל. במקום להקדיש לעמדה מסמך אחד, הם מקדישים לו כמה שורות. הפוסט הזה מתאר איך עושים את זה.

קרא עוד »
מה קורה כשאנחנו לא עונים למישהו למייל מאמר מאת אילת צורי

מה קורה כשאנחנו לא עונים למישהו במייל?

העומס בעידן הדגיטלי לא מאפשר לנו לענות לכולם במייל ומייד. עלינו ליצור סדר עדיפויות. ומה עם הקוראים? מה הם מרגישים כשלא עונים להם?הפוסט הזה מתאר מה הם מרגישים, מה הסכנות לתקשורת ביננו וכיצד להימנע מהן.

קרא עוד »
כתיבת מייל עסקי

איך לענות למייל שמשמיץ אותי – שיימינג בארגון

פעמים רבות אנחנו מקבלים מיילים שמתקיפים אותנו באופן גלוי או באופן סמוי. זהו השיימינג הידוע לשמצה. מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בסוגית השיימינג? איך לא להיגרר לנאצות אבל להעביר מסר ברור ואסרטיבי. בפוסט הזה לומדים לעשות את זה.

קרא עוד »
סדנה לכתיבת ניוזלטר

העברת מסרים בתקשורת פנים-ארגונית בעזרת מיילים

מנהלי משאבי אנוש מעבירים מסרים כלל ארגוניים במיילים. יש להם תקשורת בין ארגונים עניפה ומשימה לא פשוטה: לעניין את כולם ולגרום להם לקרוא. בפוסט נראה מהם סוגי המיילים של התקשורת הפנים ארגונית ואיך לכתוב אותם.

קרא עוד »
איך כותבים מענה למכרז

איך לכתוב מייל עסקי מנצח?

מיילים הפכו לדרך התקשורת המקובלת בעולם הארגוני. פוסט זה יורד ברחל ביתך הקטנה לנבכי הכתיבה של מייל מנצח במודל החמש: תקשורת, מבנה, תוכן שפה ומראה. איך לתכנן את המייל, איך לכתוב אותו ואפילו איך להשתמש בדקדוק כדי להעביר מסרים.

קרא עוד »
דילוג לתוכן