טיפים בהבעת עמדה במייל
בעידן הדיגיטלי, מביעים מנהלים ומומחים מקצועיים את עמדתם במייל. במקום להקדיש לעמדה מסמך אחד, הם מקדישים לו כמה שורות. הפוסט הזה מתאר איך עושים את זה.
כתיבת מייל רשמי היא סדנה בכתיבה עסקית, המעניקה למשתתפים בה כלים מעשיים בכתיבת מייל ארגוני-מקצועי. המייל, המדיום הנפוץ ביותר לתקשורת פנים-ארגונית, הוא הגולם שקם על יוצרו. ה"סדנה לכתיבת מייל רשמי" היא סדנה חשובה לכל עסק או ארגון.
הסדנה לכתיבת מייל רשמי עוסקת בהיבט התקשורתי של המייל, בסגנונות תקשורת שונים ובאקלים הארגוני; היא מעניקה שלל כלים ושיטות כיצד לכתוב מייל אפקטיבי וממפה את סוגי המיילים (דוא"ל בעברית צחה) בארגון ומציגה שלל דוגמאות לכך.
מטרות
הסדנה
}
מטרות הסדנה בכתיבת מייל רשמי
תוצרי הסדנה לכתיבת מייל רשמי
{
תוצרים
פרטים
נוספים
}
כלל הארגון, בעלי עסקים, נציגי שירות, מנהלים, מנהלי פרויקטים, מנהלי שיווק, מנהלי מכירות, מנהלי כספים, מנהלים אדמיניסטרטיביים, מנהלי הדרכה, מנהלי משאבי אנוש, משפטנים, חוקרים ומדענים.
בעידן הדיגיטלי, מביעים מנהלים ומומחים מקצועיים את עמדתם במייל. במקום להקדיש לעמדה מסמך אחד, הם מקדישים לו כמה שורות. הפוסט הזה מתאר איך עושים את זה.
העומס בעידן הדגיטלי לא מאפשר לנו לענות לכולם במייל ומייד. עלינו ליצור סדר עדיפויות. ומה עם הקוראים? מה הם מרגישים כשלא עונים להם?הפוסט הזה מתאר מה הם מרגישים, מה הסכנות לתקשורת ביננו וכיצד להימנע מהן.
המייל היא מדיה מתווכת, המעבירה מסרים על צרכים של אנשים. המקרה הבא ממחיש כיצד אפשר להיקלע לאי-הבנה תקשורתית, אם לא מגבים את המענה הכתוב בשיחה מקדימה בעל-פה. מה שנקרא "יוצרים תשתית ליחסים".
המייל הוא אמצעי תקשורת שפתח ערוצי תקשורת עסקיים גם מעבר לים. איך לשלוח מייל קר לאנשים מתרבות אחרת? מהם ההבדלים התרבותיים בין עברית לאנגלית שעלינו להתחשב בהם?
מייל עסקי הוא מייל שמניב תוצאות. עסקי מהמילה Business like, שפירושו אפקטיבי. מייל עסקי יכול להישלח גם ממשרד ממשלתי או מעמותה. מייל עסקי בעברית נכתב בשפה רשמית, כדי לענות לצורכי הקוראים בנוגע לכך.
פעמים רבות אנחנו מקבלים מיילים שמתקיפים אותנו באופן גלוי או באופן סמוי. זהו השיימינג הידוע לשמצה. מהי הדרך הטובה ביותר לטפל בסוגית השיימינג? איך לא להיגרר לנאצות אבל להעביר מסר ברור ואסרטיבי. בפוסט הזה לומדים לעשות את זה.
מנהלי משאבי אנוש מעבירים מסרים כלל ארגוניים במיילים. יש להם תקשורת בין ארגונים עניפה ומשימה לא פשוטה: לעניין את כולם ולגרום להם לקרוא. בפוסט נראה מהם סוגי המיילים של התקשורת הפנים ארגונית ואיך לכתוב אותם.
הסדנה בכתיבת מייל רשמי בשיטת צורי היא סדנה להקניית מיומנויות התקשורת במייל הארגוני. היא מציגה את הכתיבה לפי מודל החמש בשיטת צורי: תקשורת, מבנה, תוכן, שפה ומראה ונותנת כלים בכל אחד מהם.
מיילים הפכו לדרך התקשורת המקובלת בעולם הארגוני. פוסט זה יורד ברחל ביתך הקטנה לנבכי הכתיבה של מייל מנצח במודל החמש: תקשורת, מבנה, תוכן שפה ומראה. איך לתכנן את המייל, איך לכתוב אותו ואפילו איך להשתמש בדקדוק כדי להעביר מסרים.