כתיבת מיילים רשמיים

סדנה | מאמרים בנושא

סדנה בכתיבת מיילים רשמיים

כתיבת מייל רשמי היא סדנה בכתיבה עסקית, המעניקה למשתתפים בה כלים מעשיים בכתיבת מייל ארגוני-מקצועי. המייל, המדיום הנפוץ ביותר לתקשורת פנים-ארגונית, הוא הגולם שקם על יוצרו. ה"סדנה לכתיבת מייל רשמי" היא סדנה חשובה לכל עסק או ארגון.

הסדנה לכתיבת מייל רשמי עוסקת בהיבט התקשורתי של המייל, בסגנונות תקשורת שונים ובאקלים הארגוני; היא מעניקה שלל כלים ושיטות כיצד לכתוב מייל אפקטיבי וממפה את סוגי המיילים (דוא"ל בעברית צחה) בארגון ומציגה שלל דוגמאות לכך.

מטרות

הסדנה

}

מטרות הסדנה בכתיבת מייל רשמי

  • להקנות תפיסה תקשורתית ורשמית למייל.
  • להקנות שימוש נכון בכל אמצעי התקשורת בארגון: שפה מדוברת, שפה כתובה ומייל.
  • להציג טכניקת בכתיבה ובהצגת התוכן.
  • להציג טכניקות בהצגה גראפית, הפורמט של הדואל.
  • להמחיש יתרונות וחסרונות בשימוש במייל בתוך הארגון ומחוצה לו.
  • לתת 11 תבניות מסמכים
  • להקנות כלים לשימוש אידיאלי במייל בשילוב הצרופות.

 

תוצרי הסדנה לכתיבת מייל רשמי

  • הסבר על המדיום ומתן שיטות בכתיבה בו.
  • הבנת ההשלכות בשימוש במייל בארגון , נהלי עבודה ואופן שימוש רצוי.
  • יתרונות וחסרונות להבעת עמדה במייל.
  • אופני השיווק העצמי במייל.
  • אופני השיווק הארגוני במייל.
  • ההבדל בפנייה במייל לבכירים ממני ולעמיתים או כפיפים שלי.
  • השפעת גורמים תרבותיים עלאופן הפנייה.
  • כללי התנהגות מקובלים בשימוש במייל בארצות דוברות אנגלית.
  • "אל תעשה" בפנייה במייל לחו"ל.

{

תוצרים

פרטים

נוספים

}

קהל יעד

כלל הארגון, בעלי עסקים, נציגי שירות, מנהלים, מנהלי פרויקטים, מנהלי שיווק, מנהלי מכירות, מנהלי כספים, מנהלים אדמיניסטרטיביים, מנהלי הדרכה, מנהלי משאבי אנוש, משפטנים, חוקרים ומדענים.

משך הסדנה

4 שעות אקדמיות

סילבוס

המדיה

  • השונה והדומה בו ביחס למדיות אחרות – תקשורת בכתב, תקשורת בעל פה.
  • היתרונות של השימוש בדואל
  • החסרונות של הדואל
  • הסכנות של השימוש בדואל
  • איך לכתוב את תוכן הדואל
  • טכניקת בכתיבה ובהצגת התוכן
  • טכניקות בהצגה גראפית, הפורמט של הדואל.

השימוש באימייל בארגון

  • יתרונות וחסרונות בשימוש:
  • א. בתוך הארגון
  • ב. מחוץ לארגון.
  • דואל ה"כיסוח" איך להביע עמדה באמייל
  • דואל ה"כסתאח" – איך צריך להשתמש בדואל בתוך הארגון.
  • דואל החיזור – כיצד להניע אנשים בעזרת האמייל
  • ההבדל בפנייה באמייל לבכירים ממני ולעמיתים או כפיפים שלי.
  • פגישה וירטואלית באמצעות האמייל – יתרונות וחסרונות.
  • שימוש אידיאלי באמייל בשילוב הצרופות.
  • הטמעת כללים מקובלים בארגון לגבי השימוש בדואל.

הזמנת סדנה

מאמרים בנושא כתיבת מיילים רשמיים

כתיבת מייל רשמי בראייה מעשית לפי פונקציות השפה של רומן יאקובסון

הפעם נבחן את המייל התפעולי מהראייה של פרופסור רומן יעקובסון, חוקר תקשורת שפעל ברוסיה בתחילת המאה ה-20, דיבר על התפקוד של השפה. כיצד היא משמשת ככלי? התובנות שלו תקפות מאוד גם כיום ברשתות החברתיות ובשפה הכתובה בכלל.

קרא עוד »
איך לענות באי-מייל - פתרונות עומק לניהול

איך לנהל את המיילים שלנו

הפתרונות הבאים מהווים ניקוי אורוות של תיבת המייל שלי. אני יכולה להעיד מעצמי שניקוי האורוות של תיבת המייל אף פעם לא נגמר, ותמיד יש אנשים

קרא עוד »
סדנה לכתיבת צ'אט ארגוני

טיפים למענה מהיר במייל

טיפים למענה מהיר במייל – איך לענות במייל גם כשלא רוצים העדר מענה ככלל הוא רע ליחסים שלנו. אף אחד, לא בדיבור ולא בכתב, לא

קרא עוד »
איך להימנע מאי הבנה בכתיבת מייל

איך להפגין נימוס במייל?

לקוחה וחברה נאמנה בקהילה שלי שאלה אותי מספר שאלות בנוגע לנימוס במייל. במאמר זה אני מביאה בפניכם את השאלות שלה ואת התשובות שלי. כמובן, שהתשובות

קרא עוד »
דילוג לתוכן