
כתיבה שירותית
בעצם, כולנו נותני שירות. גם עורכי דין, רואי חשבון או מומחים מקצועיים נותנים שירות ומשתמשים בכתיבה לשם כך, לא רק נציגי שירות. פוסט זה מתאר כמה אבני יסוד בכתיבה שירותית: איך לגרום לחווית לקוח, איך להפגין אמפתיה ולאזן אותה לפי שיטת צורי.
בעצם, כולנו נותני שירות. גם עורכי דין, רואי חשבון או מומחים מקצועיים נותנים שירות ומשתמשים בכתיבה לשם כך, לא רק נציגי שירות. פוסט זה מתאר כמה אבני יסוד בכתיבה שירותית: איך לגרום לחווית לקוח, איך להפגין אמפתיה ולאזן אותה לפי שיטת צורי.
כתיבה מקצועית היא כתיבה שמשקפת את יכולותיו של בעל המקצוע: מתכנת, חוקר, מהנדס או עורך דין. כתיבה שמקדמת את הכותבים הן מבחינת המוניטין והן מבחינת השכר. בעידן שבו מומחים צריכין להציג הרבה בכתב, כתיבה מקצועית, שיסודותיה מתוארים בפוסט זה, היא אבן דרך בקידום שלהם.
הסדנה בכתיבת מייל רשמי בשיטת צורי היא סדנה להקניית מיומנויות התקשורת במייל הארגוני. היא מציגה את הכתיבה לפי מודל החמש בשיטת צורי: תקשורת, מבנה, תוכן, שפה ומראה ונותנת כלים בכל אחד מהם.
בשיטת צורי, לרגשות הכותבים יש השפעה רבה על איכות המסמכים. גם מבחינת המיינדסט בעת הכתיבה וגם מבחינת הכלים והשיטות לכתיבה. השליטה ברגשות, כמו גם ניתוב הרגשות או נטרולם חשובים כדי לייצר תקשורת. בפוסט זה עומדים על כמה מהם.
עבודת המאסטר שלי בתקשורת באוניברסיטה העברית חקרה את יחס התקשורת לאביב הערבי גם במדיה החברתית. המחקר נעשה בשפה האנגלית. בפוסט זה אני מתארת כמה מסקנות מעניינות בנוגע לשימוש בדקדוק באנגלית כדי להעביר מסרים או להשפיע בטוויטר.
ניהול מסמכים או בשמו הלועזי "Document Management" הוא היכולת לשלוף מסמך בצורה מהירה, להשתמש בו שימוש חוזר ולשתף את כל עובדי הארגון בתוכנו. למעשה, ניהול
בפוסט זה ניתחתי את הכתיבה העיתונאית של שני כותבים מנוסים. הפוסט מראה כי לשימוש בדקדוק, כמו למשל הזמן ולשימוש באוצר המלים – יש השפעה על רגשות הקוראים. הפוסט מסביר מונחים דקדוקיים ואת השימוש בהם בשפה השיווקית.
מיילים הפכו לדרך התקשורת המקובלת בעולם הארגוני. פוסט זה יורד ברחל ביתך הקטנה לנבכי הכתיבה של מייל מנצח במודל החמש: תקשורת, מבנה, תוכן שפה ומראה. איך לתכנן את המייל, איך לכתוב אותו ואפילו איך להשתמש בדקדוק כדי להעביר מסרים.
ברושור, דיגיטלי או מודפס, עדיין קיים במחוזותינו. בין אם הוא משמש כקטלוג בתערוכה או מתנה בפגישה, הוא משמש כאמצעי שיווקי לעשות היכרות עם מוצרים או שירותים של הארגון. בפוסט זה נפרט מהן עשרת הדיברות בכתיבת ברושור (עלון שיווקי) מנצח.