איך באמת חוזרים לשגרה "אחרי החגים" ?

אנחנו כבר "אחרי החגים"; משפט קסם ישראלי, שאף זכה לשם של ספר:"אחרי החגים" של הסופר הנהדר יהושע קנז. אין ספק, ש"אחרי החגים", הרגשות שלנו מעורבים: מצד אחד, כולנו שמחים לחזור לשגרה, להפסיק עם ארוחות החג הרבות ועתירות הקלוריות, לנוח מהמפגשים המשפחתיים המרובים ולמען האמת – לצאת גם מעט מהשעמום. 

גם לשגרת החיים יש את הקסם שלה. רק כשאנחנו יוצאים מהשגרה שלנו, שבאופן נורמלי לפעמים אנחנו קצים בה, אנחנו מרגישים עד כמה היא באמת שלנו; עד כמה באמת התאמנו את החיים שלנו למאוויים ולסגנון החיים המתאים לנו. מצד שני, עם החזרה, אנחנו מגלים, שהמשימות נערמו על שולחן העבודה, האמיתי והדיגיטלי כאחד, העבודה רבה, ולמרות שהשכל אומר לנו שישי להתנפל על העבודה בשצף קצף זה לא ממש קורה. איך לומר, אין לנו כל כך הרבה אנרגיה. קצת מאכזב, לא ?

 שימור אנרגיית ההתחדשות של החופשה

חופשה, גם כזו שהיא ארוכה מדיי, היא מקור של אנרגיה. אחת הבעיות של חזרה מחופשה היא איך לשמר את אנרגית החופשה והמנוחה. בעברי הרחוק, אחת הטעויות שנהגתי לעשות היא להיכנס לעניינים במלוא המרץ. ובכן – לא כדאי ואי אפשר לעשות זאת. במקום לכלות את האנרגיה על אנרגיה תזזיתית שתכלה את בנק האנרגיה שלנו, כדאי להיכנס לעניינים בהדרגה.

להבין שלאחר החופשה אנחנו רוצים עדיין להאט, להתענג על זכרונות קסומים מחופשה קסומה או לחילופין להתאושש ממפגש משפחתי טעון. כל אלה גוזלים מאיתנו אנרגיה. אדם הוא לא מכונה, וככל שנבין זאת ונפנים את המסר, כך נרוויח.

להתחיל בהדרגה – ליצור תעדוף רגשי: משמח-ניטראלי-מרגיז

הדרגה פירושה שאני יוצרת תעדוף של הפעילויות שלי, שיש להן חשיבות משתנה. בניגוד להמלצה המקובלת בתחום הניהול זמן, של חשוב-דחוף-בהול, אני ממליצה לקבוע את התעדוף לאחר החזרה מהחופשה לפי מפתח של שמחה: משמח-ניטראלי-מרגיז.

לאחר החופשה, כדאי להתחיל בפעילויות שמשמחות אותי, כדי ליצור איזון בין השמחה שגרמה לי החופשה לבין השגרה, שלא תמיד היא משמחת. אכן, השגרה גורמת לי תחושת יצרנות, שקט נפשי וביטחון, אבל לא תמיד שמחה. כדי לטעון אותה בשמחה, כדאי לבחור את הפעילויות המשמחות ביותר מבין כל הפעילויות.

לקבל את עצמי במצב הטעינה

טיפ נוסף הוא לקבל את האנרגיה הנמוכה יחסית שלי. זה לא שנעשיתי זקנה או עצלנית, אני פשוט עוברת בהדרגה ממצב צבירה אחד למצב שני, וכל קיצוניות היא מיותרת. אל דאגה, כמו מצבר, גם המצבר האנושי שלנו מתמלא בהדרגה עם הנסיעה.

כן, ומותר בזמן מת, לפנטז על החופשה, להיזכר ברגעים משמחים ונעימים. זה משפר את איכות העבודה.

דילוג לתוכן