Grammarly מספר סיפור בעזרת מספרים
צריך להקל על הכתיבה לאנשים שמתעסקים במספרים
לפני שבוע, במהלך קורס לכתיבה לכלכלנים ברכבת ישראל, עלתה שאלה שחוזרת ונשנית בקרב אנשי מקצוע שאמונים על מיספרים: כלכלנים, אנליסטים, מהנדסים; אנשים שלא ממש אהבו לכתוב וגם לא השתגעו על המקצועות ההומאניים, אבל מוצאים את עצמם כותבים וכותבים בלי סוף בקריירה המקצועית שלהם. בדרך כלל, כשאני מציעה למקצוענים האלה אנשי לספר סיפור בעזרת המספרים, (שימו לב שזה אותו שורש, ס.פר.,), הם ממש נחרדים: לספר סיפור ? אנחנו ? איך זה יכול להיות ? מה פתאום אנחנו יכולים לספר סיפור ? הרי אנחנו מדברים על עובדות, לא על סיפורים. בקורס האחרון עלתה התגובה הזו בנוגע למצגת, אבל זה יכול להיות בכל מסמך אחר.
גם מספרים יודעים לספר סיפור במייל
כריס ורו, בלוגר וכותב מוכשר ביותר, אמריקני כמובן, מצא אתר ברשת שיודע לספר סיפור בעזרת נתונים על המוצר שלו. מדובר באתר חינמי, Grammarly שמו, שנותן למשתמשים שלו שירות חינם בתיקוני דקדוק, באנגלית כמובן. כדי לעודד את המשתמשים ולהניע אותם לפעולה, משתמשים ב- Grammarly בנתונים בסדר של השוואה, סדר שמדבר מאוד לכלכלנים ואנשי מספר, כי הם משתמשים בו כל הזמן, בטבלאות אקסל למשל. בכלל, אביר הכלכלה ההתנהגותי, פרופסור דן אריאלי מדבר הרבה על ההשוואה וכמה היא אפקטיבית כדי להניע לפעולה. הוא טוען שבני האדם הם יצורים משווים מטבעם, והתחרות בעידן הקפיטליסטי אפילו נשענת על עיקרון זה.
הסיפור שמסופר במייל ממריץ את הקורא
אז מה עושות המודעות של Grammarly במהלך השימוש באתר ? הן מוסיפות הקשר לנתונים שהן אוספות, הן, לדוגמה, משוות את הנתונים שלך לאלה של משתמשים אחרים. לא רק שזה יוצר תחושה של קהילה אלא שזה מהווה הוכחה חברתית למשתמשים חדשים. מאחר שהתוכן שמכניסות המודעות מבוסס על פעילות הלקוח, הסידור התחבירי הוא הצעד הלוגי הבא למשתמשים שרוצים להשתפר בדקדוק שלהם בשפה האנגלית. הנחת היסוד שלהם היא שהמשתמשים רוצים להשתפר בשליטה שלהם בשפה, שאם לא כן לא היו נרשמים לאתר.
אנחנו כל הזמן משווים
כלומר, הסיפור של המספרים מעניין אותם, כי זה הסיפור של ההשתפרות האישית שלהם; זה גם הסיפור של התחרות שלהם עם המשתמשים האחרים, גם אם הם לא מכירים אותם. כפי שטעון פרופסור אריאלי, האדם הוא יצור משווה מטבעו, ולכן אנחנו כל הזמן משווים את עצמנו לאחרים בכל דבר: בהישגים, ברכוש ואפילו בשלווה. השיטה הקפיטליסטית כולה בנויה על העיקרון הזה, ואנחנו יודעים טוב מאוד עד כמה ההשוואה של בני האדם זה לזה מביאה לחמדנות ואף להדרדרות מוסרית. כאן, היא פרודוקטיבית; היא מעוררת את המשתמש לפעול, להשתפר. היא מגבירה את תחושת השייכות שלו לקהילה, כי הוא רואה במסרים כמה אנשים נוספים כמוהו יש שרוצים גם הם להשתפר בידיעת השפה האנגלית שלהם.
גם הסיפור האישי שלי הוא סיפור עבורי ולא רק ההשוואה לאחרים
אז הנה אנחנו רואים שגם מספרים יכולים לספר סיפור.כיוון שהאתר שומר על קשר עם הלקוחות שלו בעזרת המייל, הרי שהסיפור מסופר למשתמשים במייל התקופתי שנשלח אליהם. מבחינת הלקוחות, המידע המשווה נותן תמריץ לגולשים תמריץ להשתפר ולהשתמש באתר שוב ושוב. מבחינת רשויות האתר, זה מראה שוב עד כמה הכתיבה לאימייל מניעה לפעולה; עד כמה אנחנו יכולים להשתמש באימייל או במייל כמדיה ממריצה לאורך זמן וכאמצעי לשמירת הקשר השוטף עם הלקוחות שלנו, מבלי לעייף אותם.
אתם מוזמנים לנסות את זה במיילים שלכם: לספר סיפור שמעניין את הקוראים שלכם בעזרת מספרים, כי הוא סימן לשיפור שלהם. זה יכול להיות טוב גם להנעת עובדים, לא ?
עוד מאמרים בנושא כתיבת מיילים: