טיפים בהבעת עמדה במייל
בעידן הדיגיטלי, מביעים מנהלים ומומחים מקצועיים את עמדתם במייל. במקום להקדיש לעמדה מסמך אחד, הם מקדישים לו כמה שורות. הפוסט הזה מתאר איך עושים את זה.
בעידן הדיגיטלי, מביעים מנהלים ומומחים מקצועיים את עמדתם במייל. במקום להקדיש לעמדה מסמך אחד, הם מקדישים לו כמה שורות. הפוסט הזה מתאר איך עושים את זה.
העומס בעידן הדגיטלי לא מאפשר לנו לענות לכולם במייל ומייד. עלינו ליצור סדר עדיפויות. ומה עם הקוראים? מה הם מרגישים כשלא עונים להם?הפוסט הזה מתאר מה הם מרגישים, מה הסכנות לתקשורת ביננו וכיצד להימנע מהן.
המייל היא מדיה מתווכת, המעבירה מסרים על צרכים של אנשים. המקרה הבא ממחיש כיצד אפשר להיקלע לאי-הבנה תקשורתית, אם לא מגבים את המענה הכתוב בשיחה מקדימה בעל-פה. מה שנקרא "יוצרים תשתית ליחסים".
המייל הוא אמצעי תקשורת שפתח ערוצי תקשורת עסקיים גם מעבר לים. איך לשלוח מייל קר לאנשים מתרבות אחרת? מהם ההבדלים התרבותיים בין עברית לאנגלית שעלינו להתחשב בהם?
דף מוצר הוא מסמך שיווקי שהוא גם מאוד טכני. בעצם, הוא בן הדוד של "פרופיל החברה" ומתכתב איתו. הוא חייב לענות על הצרכים של הקוראים. התכונות פחות מעניינות אותם. יותר מעניינות אותם התועלות.
הזיווג בין הכותרת לטקסט הוא אחת הדרכים העתיקות ליצירת טקסט ברור . במסמכים ארוכים, הכותרות גם משמשות כתמרור דרך למסמך. לבהירות של הטקסט. אם נקפיד עם ההתאמה בינהם, נייצר טקסט בהיר וקריא.
לכתיבת מאמר מדעי יש גם היבטים תקשורתיים, לא רק טכנולוגיים. הוא צריך להתאים לקהל היעד ולהקשר הגלובלי, לא רק הארגוני. בחירת התבנית ואופן הכתיבה משפיעים על ההצלחה של המאמר להתפרסם ולהכות גלים.
העברת מסרים אפקטיבית היא הכלי החשוב ביותר בתקשורת פנים-ארגונית. בלעדיה, כל ההשקעות בתשתיות ובפרסום יורדות לטמיון. מסר הוא עניין פשוט וקל להסבר. התכנים, לפי שיטת צורי, תומכים בו. השילוב בינהם יוצר טקסט קריא ומשכנע.
כתיבת נהלים היא אחת הדרכים הפשוטות ביותר לייעל תהליכי עבודה, להטמיע הרגלים חדשים ולהגדיל את הרווחים של העסק. בכל ארגון יש פרשנות שונה למילה "נוהל": הוראת עבודה, אסטרטגיה ואפילו פרופיל חברה. בכל מקרה, נוהל חשוב מאוד להתנהלות של העסק ולתפקוד שלו בפנים וכלפי הלקוחות.