כללים לכתיבת תוכן (SEO) איכותי

לאיכות הכתיבה באתר יש השפעה עצומה על דירוג האתר בגוגל. גם האתר שנבנה בתכנון החכם והמתקדם ביותר, עלול להדרדר בחיפוש בגוגל, אם הכתיבה שבו לא מתוכננת ולא מנוסחת כראוי. בעידן שבו ”התוכן הוא המלך", וגוגל מעוניינת לקדם תכנים איכותיים ככל האפשר, מקומה של כתיבת התוכן לאתר הופך לחשוב מאי -פעם.

אם התקציב איננו מאפשר להחזיק כותב תכנים אשר גם מבין ב-SEO (אופטימיזציה למנועי חיפוש), נראה שתצטרכו לקחת את התפקיד על עצמכם. כל שכן, עליכם לזכור את האיזון הנכון בין כתיבה איכותית ומעניינת לבין כתיבה "מותאמת". אם אתם הולכים לבצע את התפקיד בעצמכם, הנה מספר טיפים שיסייעו לכם בכתיבה לצורכי SEO:

שילוב מילות מפתח

למרות שהדבר נראה כמובן מאליו, נתקלתי בלא מעט מקרים שבהם התוכן שנועד לצרכי SEO באתרים, כלל לא הכיל את מילות המפתח הרלוונטיות. לכן, הכינו רשימה של ביטויים שאתם מעוניינים לקדם והקפידו לשלבם בטקסט.
באופן כללי, אני ממליצה להקדיש כל עמוד למילת מפתח שונה. בצורה זו, תסייעו לגוגל להבין מה הנושא המוביל של התוכן ובאילו ביטויים יש לקדם אותו. את מילת המפתח, ניתן לשתול 2-3 פעמים בעמוד, כל עוד הדבר מבוצע בצורה טבעית ולא מאולצת.

מלות מפתח – אבל לא יותר מדי

או כמו שנהוג לקרוא לכך: "העמסת מילות מפתח". לכותבים רבים, ישנה נטייה להעמיס בכמות מילות המפתח בתכני הקידום. הדבר גורם לכך שהטקסט ישמע מאולץ ולא טבעי. פרט לעובדה שמדובר בתוכן שהוא פשוט לא טוב, גם גוגל יודע לזהות יותר ויותר טוב מצבים שכאלו, דבר שגורם למה שמכונה "אופטימיזציית יתר". מצב זה, גורם לכך שגוגל מעניש את האתר בדירוגו, מכיוון שנראה באופן שקוף שהוא תוכן למטרות קידום בלבד.

אם יש לכם ספק לגבי איכות התוכן שכתבתם, הקריאו אותו בקול לאחד מהעובדים האחרים או לעמית מהעבודה, וכך תוכלו שניכם לזהות בקלות כאשר אתם נתקלים במילות חיפוש החוזרות על עצמן יותר מדי ובצורה לא טבעית.

הוסיפו קישורים לתכנים רלוונטיים

במהלך הכתיבה, נסו להוציא קישורים לתכנים רלוונטיים נוספים באתרכם. גוגל "אוהב" את הקישורים הללו מהסיבה הפשוטה שהם מעידים על רלוונטיות בין התכנים באתר. כמו כן, הגולשים אוהבים אותם כי הם מסייעים להם להגיע לתכנים נוספים בנושא שהם חיפשו.
בנוסף, אתם יכולים לשתול גם קישורים יוצאים לאתרים אחרים במקרים רלוונטיים, מה שיסייע לכם לקבל גם לינקים חוזרים מהם. הלינקים הנכנסים לאתרכם, מסייעים לגוגל למדוד את הפופולאריות שלכם ברשת.

אל תשכחו את תיאור העמוד ואת כותרת העמוד

תיאור העמוד וכותרת העמוד הם חלקים שמשום מה נופלים לא פעם בין הכיסאות, אך עדיין הם חשובים מאוד לדירוג וקידום האתר. כותרת העמוד צריכה להכיל מילות מפתח ורצוי גם את שם האתר, אך באורך של לא יותר מ-70 תווים. על תיאור העמוד, להכיל לא יותר מ-160 תווים הכוללים גם ביטויים רלוונטיים ולתאר בקצרה את תוכן העמוד. פשוט חשבו על התכנים הללו כעל כתיבת קופי לפרסומת קצרה לעמוד, אשר נועדה למשוך את תשומת הלב של הגולש.

כמובן, ישנם עוד טיפים נוספים, אך אותם אפרט בפוסטים הבאים. התחילו לעבוד לפי הכללים והתוצאות לא יאחרו לבוא. כתיבה מהנה !

דילוג לתוכן