כוחה של המילה
האם אי פעם תהית על הכוח של המילה ? אחרי שיחה ניצחת, אחרי קבלת אימייל זועם או לאחר הצגת עמדה להנהלה? פרט לחרטה שמלווה את המחשבה – למה לעזאזל השתמשתי במילה הזו? מדוע לא ריככתי את המסר או לחילופין – למה לא הייתי דעתנית יותר, אפשר לחשוב על כך לפני מעשה.
בכתיבה עסקית, מאחר שהמסר חייב להיות ברור ונהיר, המלים חייבות להיבחר בקפידה. לכל מילה יש משמעות לא רק משל עצמה, אלא כזו הנגזרת מהבחירה בה ולא בחלופותיה, מהשימוש בה בהקשר מסוים.
מילה אחת קטנה
בלוגר אנגלי חביב, ניל ברקלויי מיורקשייר, המחיש זאת בפוסט "מילה אחת קטנה". כותב ניל: הייתי באירוע ספורטיבי, שבו היו שתי חניות : האחת נשאה את השלט: "חניית מכוניות, 5 לירות שטרלינג". השנייה נשאה את השם "חניית פרימיום למכוניות, 5 לירות שטרלינג".
נחשו באיזה מגרש היה תור הרבה יותר גדול? ומהו ההבדל בין שתי החניות ? באמת כלום, שום הבדל אמיתי, פרט למילה אחת קטנה..
סוף מעשה במחשבה תחילה
עצתי – חשבו על מקומות שבהם מילה אחת קטנה שלכם, במסמך, באימייל וגם במצגת יכולה לעשות את ההבדל. להפוך את החניה מחניה רגילה לחניית פרמיום.
אתם מוזמנים לכתוב לי ולספר לי על התוצאות.
עוד מאמרים בנושא כתיבה עסקית: