כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית היא מונח רחב ביותר לכתיבה בעלת מטרה שכנועית, שנועדה להניע לפעולה. ברגע שאנו אומרים שכתיבה היא שיווקית, סימן הוא כי היא לא נועדה להעביר מידע או לתאר דבר מה, אלא יש לה מטרה, סמויה או גלויה מהקורא: היא רוצה לגרום לו לעשות משהו, בדרך כלל, לקנות או לרכוש שירות או מוצר. מובן שהמטרה הצרכנית של הכתיבה השיווקית הוציאה לה שם רע, בשל הסכנה של הטיית העובדות. זה נכון, אבל לא כדאי להתייחס לכך באופן גורף וגם לא לחוש זלזול כלפי טקסטים שיווקיים.  אם נתייחס לכתיבה השיווקית בראייה כוללת, נבין שהיא דווקא מסייעת לנו הקוראים: היא מונעת מאיתנו לקרוא בליל של מלל או של עובדות טכניות; כלומר, היא חוסכת לנו זמן קריאה. היא גם ממקדת אותנו בדברים החשובים ואולי היא גם מאירה לנו פינות נסתרות מן העין, שבלעדיה לא היינו שמים אליהן לב.

כתיבה שיווקית

כתיבה שיווקית היא מונח רחב ביותר, שרבים משתמשים בו באופנים שונים. עיקרה: לשכנע אותי לצאת מאזור הנוחות שלי, לפנות לתודעה שלי ולהחדיר אליה מסר או הנעה לפעולה.

למה חשוב לשווק בכתב ?

כפי שאמר אחד ממוריי, מרגע שאנו יוצאים מהרחם, אנו מתחילים לשווק את עצמנו.
בכל אימייל או מסמך שאנו כותבים, אנחנו משווקים את עצמנו, את הארגון, רעיונות או פעולות.
כדי שהכתיבה תהיה שיווקית, עליה להיות:
  • משכנעת
  • מלחלחת נושאים מורכבים ו"יבשים"
  • מסיברה במלים פשוטות מושגים מורכבים
  • פותחת צוהר לעולמות חדשים
  • משפרת תדמית, למצב אדם ולמתג שירות או מוצר
סדנאות בכתיבה שיווקית:
דילוג לתוכן