כתיבת פרופיל חברה

פרופיל חברה הוא תעודת הזהות של העסק או הארגון. בזכות פרופיל החברה מתוודע הלקוח לעסק ולומד מהו העסק, מהם תחומי ההתמחות שלו וכיצד יוכל להשתמש בשירותיו. פרופיל החברה הוא הידע הראשוני אודות העסק שאפשר להציג לכל דורש. בל נשכח, שבעידן הדיגיטלי אנחנו לא רק חשופים למידע רב, אלא גם נקלעים אליו באקראי. אנחנו משוטטים במרשתת, או מחפשים דבר מה, ואז צדים את עינינו עסקים וחברות שכלל לא התכווננו להגיע אליהם. אני יכולה להעיד כי פעמים רבות, אנשים מגיעים אליי מבלי שזכרו כלל מה הקלידו ומה חיפשו. בכל זאת, העמוד הראשון באתר שלי, שהוא פרופיל העסק שלי, הוא הדבר הראשון שהם רואים. הדבר נכון גם לגבי רשתות חברתיות כמו הפייסבוק או האינסטגרם. בקליק אחד צופים בפרופיל שלי מי שהגיעו אליי כי תוייגתי בפוסט מסוים, כי הוזכרתי בצ'אט או כי הגיעו אליי בגוגל. לכן, כל עסק וכל חברה צריכים לשמור על פרופיל החברה שלהם שיהיה תמיד מעודכן, מעניין ורלוונטי לשוק או לגולש הפוטנציאלי.

מדוע חברה צריכה פרופיל עסקי ?

חברה צריכה פרופיל עסקי משום שבעידן המרשתת, השיווק של העסק הקטן, הארגון העסקי  ואפילו הארגון הציבורי נעשה במרשתת (רשת האינטרנט). כולנו משוטטים בלי סוף ומשתדלים להמעיט את המגע הפרונטאלי עם נציגי השירות. כדי לקבל מידע, כדי לדעת לאן לפנות, כדי לדעת באיזה חברה לבחור, אנו מחפשים קודם כול את הפרופיל שלה. ניתן לומר כמעט ללא חשש, כי פרופיל עסקי (או "אודות"), הוא אחד העמודים הנצפים ביותר באתר אינטרנט.

מה כולל פרופיל חברה

פרופיל חברה כולל את הרכיבים הבאים:

  • מהות העסק במשפט אחד- מהו השירות או המוצר שהיא מייצרת
  • התועלת של השירות או המוצר ללקוחות פוטנציאליים
  • היסטוריה של הארגון – אם עבר שינויים או נוצר כתולדה ממוצר או מצורך מסוים (לאו דווקא של המקימים).
  • חברי הצוות (בפרט אם הם מוכרים או בעלי מוניטין בעולם
  • מיקום גיאוגרפי של העסק או תפוצה גלובאלית
  • חוסן פיננסי ויציבות של העסק

פרופיל חברה גדולה מול פרופיל חברה קטנה

פרופיל חברה גדולה מדבר על המבנה הארגוני ועל המשימות השונות של חטיבות הארגון. פרופיל חברה גדולה יכול לדבר על פרויקטים או על לקוחות דגל שלה וגם לדבר על שיתופי פעולה עסקיים של החברה במיגזר שהיא פועלת. פרופיל חברה גדולה צריך לפרט על החוסן הפיננסי שלה, על העתודות שלה ועל השווקים שלה.

פרופיל חברה קטנה מתמקד בשירות או במוצר של החברה. הוא יכול לדבר על הרקע שממנו נולדה החברה או על הצורך של הלקוחות בה; הוא יכול לעורר צורך או לדווח באופן סיפורי על השתלשלות החברה.

 

דוגמאות לפרופיל עסקי

דוגמה מס' 1 – רום ייעוץ ופיתוח ארגוני – כשאנשים מדברים עם אנשים – חברה קטנה

"תהליכים בארגון מצליחים או נכשלים לא בגלל טכנולוגיה או בשל שיטה מסוימות, אלא בגלל אנשים".

איך לחולל שינוי בארגון

כל מקבל החלטות ניצב בפני הדילמה הבאה: כיצד להניע את אנשיו ולגרום להם לעשות את הקשה מכול – לשנות  את הרגלי העבודה שלהם ? גם כשאנו מחליטים להסתייע בייעוץ חיצוני לשם כך, עדיין מקנן בליבנו הספק: כיצד להבטיח כי הבחירה שעשינו היא נכונה, וכי חברת הייעוץ אכן תסייע לחולל את השינוי הרצוי בארגון מההיבטים השונים: הובלת תהליכי שינוי בארגון, פיתוח מנהלים או תהליכי שירות ומכירות.

אנחנו לא עובדים עם חברות אלא עם אנשים

אם רוצים להתחבר לאנשים בארגון, ולחבר את התהליך הארגוני לאדם בו, אין פשוט מזה: לקחת יועצים שהם אנשים, שמבינים אנשים, שמתחברים לאנשים, והאנושיות באשר היא, היא המנחה אותם בעבודתם ולא שיקולי אגו או יוקרה.

כאלה הן רונית יחזקאל ומירב כתב, מ"רום ייעוץ ארגוני". אנושיות, מבינות אנשים ומחברות אותם לתהליך בחום, ברגישות ובתבונה שנרכשה במהלך למעלה מ-15 שנות עבודה אינטנסיביות בעולם העסקי. נרתמות, עובדות כתף לצד כתף עם מנהלי הארגון ועובדיו – כל מה שנדרש כדי לחולל את השינוי הנדרש.

מדברות מהשטח

יתרון נוסף של רונית ומירב מ"רום ייעוץ ופיתוח ארגוני" הוא ניסיונן העשיר בניהול בתוך הארגון. כל מי שמנהל יודע, כי קל לדבר על אנושיות המנהל, אך מה קשה ליישם זאת בפועל לנוכח אילוצים ותמורות בארגון. אנחנו ב"רום ייעוץ ופיתוח ארגוני", כבר היינו שם. באנו מעולם הניהול לעולם הייעוץ. כמנהלות, התנסינו בכל סוגי הדילמות והקונפליקטים, ומשם, מהשטח והניסיון, נוכל להנחות מנהלים בכל דרג, מהגבוה ביותר עד לזוטר שבו, כיצד להתמודד עם האתגרים ולמנף אותם.

במה תוכלו להיעזר ברונית ומירב:

  1. הובלת תהליכי שינוי והטמעת שיטות עבודה בארגון
  2. פיתוח מנהלים
  3. הקמה, הדרכה וייעוץ למערך שירות ולמערך מכירות

רום ייעוץ ופיתוח ארגוני – כשאנשים מדברים עם אנשים

לפרטים נוספים:

רונית יחזקאל – 050-7259222 ronit@rome-cons.com

מירב  כתב – 050-5833383     merav@rome-cons.com

 

דוגמה מס' 2 – מכללת עדיף – חברה גדולה

"מכללת עדיף " – ביטוח זה אנחנו

בית הספר ללימודים בביטוח, בפנסיה ובפיננסים

הרפורמות בענפי הביטוח, הפנסיה ושוק ההון, יצרו עולם פיננסי חדש. עולם, שכדי להתמצא, לשרוד, להצטיין ולנצח בו, יש לרכוש ידע חדש, להעמיק בו ולדעת איזה ידע אינו רלוונטי עוד. בעקבות ועדת בכר, עלה גם  העלאת רף הידע והמקצוענות הנדרש מיועצים ומשווקים פנסיוניים.

מובילים בידע הביטוחי

מכללת עדיף", מקבוצת "עדיף תקשורת" מתמחה בעולם הביטוח מזה x שנים. הקבוצה, הבקיאה ברזיו, חובקת מספר ערוצי מידע בעולם הביטוח: מגזין חודשי, עיתון שבועי, אתר אינטרנט וכנסים מקצועיים. זרוע ההדרכה של הקבוצה, מכללת עדיף, הוקמה כדי להעמיק את הידע המקצועי בתחומי הביטוח, הפנסיה והפיננסים, ופועלת כמרכז בין תחומי להשכלה מקצועית גבוהה ובהכשרת העוסקים בתחום. הצוות המקצועי הפעיל בערוצי התקשורת כמו גם במכללה, כולל את המומחים המובילים בארץ, איש ואישה בתחומו.

מחויבים למקצוענות בהדרכה

המחויבות שנטלה מכללת עדיף על עצמה – להכשיר את העוסקים בתחומים השונים, בחידושים ובשינויים, מחייבת אותה להעסיק את טובי המומחים בכל נושא לימוד, לשמור בהתמדה על רמת עדכון גבוהה ולרענן תכופות את נושאי ההשתלמויות והקורסים .

טובי המומחים כבר איתנו

ראשי מכללת עדיף, עומדים בקשר מתמיד עם ראשי הענף, מעודכנים ישירות  בשינויים והמגמות, ובהתאם לכך מתכננים את תכני הקורסים השונים.

כל תוכניות הלימוד של "מכללת עדיף" נכתבות בסיוע של מומחים ובפיקוח נשיאת המכללה הגב' ציפי סמט. מערכי השיעור מותאמים במיוחד לנושא הנלמד ולרמת הידע הנדרשת מהאוכלוסייה הספציפית בקורס הנלמד.

תוכנית לימודים עשירה

במהלך החצי השנה הראשונה של שנת 2006 ערכה מכללת עדיף מעל ל-90 קורסים שונים.

רוב הקורסים הכינו לבחינות רישוי מטעם  בתחום ההכשרה המקצועית בביטוח פנסיה ופיננסים בכלל ובהכנה לבחינות רישוי. בחצי השני של 2006 מתוכננים עם עשרות קורסים להכנסה לבחינות על לקוחות המכללה נמנים רוב הבנקים, מרבית חברות הביטוח, רוב בתי ההשקעה, סוכנויות ביטוח גדולות, וכן  גורמים רבים המעוניינים להרחיב את השכלתם או כישוריהם בתחום.

קורסים תפורים למידות הארגון

כן מציעה המכללה  קורסים לפי הזמנה התפורים למידותיהם של הארגונים  המזמינים ומותאמים  לצרכיהם

כל מסלולי ההכשרה במכללה מגובים במערך סדנאות והשתלמויות מקצועיות רלוונטיות להעשרה ולהתמקדות ענפית; זאת כדי , להעניק לסטודנט את מירב הכלים העדכניים לפעילות מקצועית בשוק העבודה.

לנוכח השינויים הרבים והתכופים בענפי הביטוח והפנסיה ולנוכח עליית הקושי בבחינות הרישוי של הלשכה, נקטה המכללה בצעדים הבאים:

  1. 1. עדכון תכניות הלימודים ומערכי השיעור בהתאם לדרישות החדשות של אגף שוק ההון באוצר ולשינויים שחלו בחקיקה, ברגולציה ובשוק.
  2. 2. שכתוב ועדכון חומרי הלימוד והמצגות בהתאם לשינויים האמורים.
  3. 3. עדכון התרגילים ושאלות ההכנה לבחינות, בין השאר באמצעות שחזור שאלות מתוך הבחינות האחרונות לרישוי.
  4. 4. העברה של סידרת השתלמויות למרצי המכללה על ידי מיטב המומחים בענף, לצורך עדכונם המתמיד והבטחת רמתם המקצועית הגבוהה.
  5. 5. מינוי ראשי תחומים מקצועיים האחראים כל אחד בתחומו על עדכון חומרי הלימוד,התרגילים והבחינות, שיבוץ המרצים, סינכרוניזציה בין המרצים, מעקב פרטני אחר המשובים של המרצים ושל התלמידים, התנהלות כל קורס והכנסת שינויים עפ"י הנדרש.

הדרכה בכתיבת פרופיל חברה

הצורך

פרופיל חברה הוא תעודת הזהות של העסק הקטן. בזכותו מתוודע אליו הלקוח ולומד מיהו או מהו העסק, מהם תחומי ההתמחות שלו וכיצד ניתן  להשתמש בשירותיו. זהו הידע הראשוני אודותיו. לכן, על פרופיל החברה של העסק הקטן להיות תמיד מעודכן, מעניין ורלוונטי לשוק. בסדנה לכתיבת פרופיל חברה של איילת צורי מקבלים כלים כיצד לכתוב פרופיל חברה מעניין ומדויק; רוכשים טכניקות בכתיבה שיווקית של תוכן טכני ומתוודעים לכמה תבניות (או קווים מנחים) לכתיבת פרופיל חברה. בסופה של הסדנה, יכול בעל העסק הקטן לכתוב בעצמו את פרופיל העסק שלו ולדעת איך לעדכן אותו בעתיד או איך להתאים אותו למשלוח במייל.

דילוג לתוכן