אחד מהסממנים השכיחים של כתיבה עסקית לצרכים שיווקיים הוא השימוש המופרז בסימני קריאה! זה ממש לא מובן לי! כשאני רואה סימני קריאה מופרזים – אני פשוט מתכווצת! טוב מספיק. מבטיחה שלא יהיו יותר סימני קריאה בפוסט הזה!!!
מומחית הכתיבה לין טראס (Lynne Truss) מתארת בספרה המפורסם Eats Shoots & Leaves, את סימן הקריאה כחסר תקנה ומגושם – ואני די מסכימה איתה.
מדובר בפיתרון עצל מצד הכותב להוסיף מימד של התרגשות ותשומת לב למה שהוא רוצה להביע. כשמדובר בכתיבה לצרכים שיווקיים, סימני הקריאה נועדו לעורר הנעה לפעולה מצד הקורא – אבל זה בדרך כלל לא עובד ועושה את העבודה ההפוכה. הקוראים דווקא חוששים באופן טבעי, כאשר הם רואים סימן קריאה בטקסט שיווקי.
סימני הקריאה מעוררים אצלם דווקא סימני שאלה…
אם הקופירייטינג של הטקסט הוא מספיק כתוב טוב, מושך ומעניין, הצורך להשתמש בסימני קריאה הופך לחלוטין ללא הכרחי.
מאמרים נוספים בנושא כתיבה שיווקית וקופירייטינג: