כתיבת בלוג ארגוני (למנהלים ולעובדים)

כתיבת בלוג ארגוני

כתיבת בלוג ארגוני מצריכה יצירתיות אך גם התמדה לאורך זמן; כתיבה אישית אותנטית אך גם התאמה לתרבות הארגונית. אלה הם אתגרים לא פשוטים, שעלולים לגרום לכותב הנלהב להופך את הבלוג שלו לאחר זמן קצר לעלון ידיעות משמים ולא נקרא. בסדנה לכתיבת בלוג ארגוני של איילת צורי נלמד איך להימנע מהמכשולים הללו וליצור במה מעניינת ורעננה שמקדמת עולם תוכן בארגון ומשקפת את הכותב במיטבו.

עקרונות לכתיבה בבלוג

כתיבת בלוג נשענת על עקרונות הכתיבה העיתונאית. כדי לעניין את הקהל שלנו, כדאי לדבוק בהם ולייצר אירוע.

אלה הם עקרונות הכתיבה העיתונאית שמומלץ לאמץ בבלוג:

  • כתיבה המבוססת על חדשה, אירוע.
  • כתיבה המספרת סיפור, ובכך נותנת עניין לקורא.
  • מבוססת על חמשת הממים:

          מי, מה, מתי, מקום, מדוע: 5 מרכיבי מידע שמהווים את השלד שעליו בנויה הידיעה העיתונאית.

  • מבנה קבוע: כותרת ראשית, כותרת משנה (אופציונאלי), פתיח, גוף הידיעה.הפתיח לא יעלה על 4-5 משפטים; הקדמה ותמצית של הידיעה, לא ממשיך את כותרת המשנה, אלא מספר מהתחלה את הסיפור.

התאמת הפוסטים לקהל היעד

עם זאת, עלינו להתאים את אופן הכתיבה לצרכים של  הקהלים שלנו. אין דומה בלוג טכני לבלוג על התאמת הכתיבה לסוגי הידיעות השונות ולקהלים שונים.

אחת הדילמות הכבדות בכתיבת בלוג היא ההתמדה וההמשכיות שלו. מניסיוני, אם כתיבת הבלוג הארגוני היא עשייה מהצד ואינה חלק מתפיסת התפקיד של הכותבים, קשה מאוד להתמיד בו. כתיבה היא תמיד זוללת-זמן, ולא קל למצוא נושאים מעניינים ולהעלות אותם.

דילוג לתוכן