הכנת תכני מצגת

סדנה | מאמרים בנושא

סדנה בהכנת תכני מצגת

הסדנה מלמדת את המשתתף להכין מצגת שמביעה עמדה. במהלכה לומדים המשתתפים לזקק את העמדה, להציג אותה  באופן קליט ולפשט תכנים מורכבים.

הסדנה מתחשבת בשילוב בין ההצגה הכתובה להצגה הרטורית בעל פה; התאמה לקהל היעד, לצרכיו ולהקשר הארגוני והמקצועי.

היא מקנה למשתתף את מיומנויות התמצות, אולם בשונה ממנה, מיומנויות התמצות אינן נקנות מתוך מסמך שלם, אלא מתוך עמדה, שלעתים מזומנות אינה מתועדת כלל.

מטרות

הסדנה

}

  • הצגת מודל לתכנון המצגת – 10 השלבים בשיטת צורי
  • חשיפה למספר סוגי מצגות.
  • מתן כלים להכנת נייר עמדה.
  • הבחנה בין עיקר לטפל.
  • מתן כלים להתאמת המצגת לקהל היעד.

להבחין בין עיקר לטפל,

להתאים את המצגת להקשר הארגוני ולנמען להשתמש באמצעים הויזואליים המתאימים כדי להעביר את המסרים.

בסדנה אנו עוסקים בתרחישי ניהול אפשריים, שבהם יכולה כתיבת נייר העמדה לסייע.

תוצרי הסדנה להכנת תכני מצגת
הקניית כלים בהבחנה בין סוגי המצגות.
הקניית כלים בהכנת תכני מצגת ובהתאמה לקהל היעד.
מתן כלים להצגה ברורה ומשכנעת.
מתן כלים לשילוב אמצעים ויזואליים להעברת המסר.
מתן כלים תקשורתיים בהעברת מסר ברור ובפישוט תכנים טכניים מורכבים.
שילוב מוצלח בין יכולות הפרזנטציה בעל פה ולפרזנטציה בכתב.

{

תוצרים

פרטים

נוספים

}

קהל יעד

מנכ"לים, מנהלים בכירים, מנהלים בדרגי הביניים, מנהלי פרויקטים, מנהלי שיווק, מנהלי מכירות, חוקרים מדענים, מנהלי כספים, מנהלי הדרכה, מנהלי משאבי אנוש, מנהלי תקשורת פנים-ארגונית.

משך הסדנה

4 שעות אקדמיות

סילבוס

תכנון המצגת

  • סוג המצגת
  • הכנת תכני מצגת
  • בחירת רצף המצגת
  • תכנון המצגת ב-10 השלבים לפי שיטת צורי
  • בחירת אופי ההמחשה
  • בחירת תכנים תומכים למסר
  • סינון תכנים לא תומכים

הכנת המצגת

  • בחירת שפת המצגת
  • בחירת מראה המצגת
  • שילוב בין התקשורת המדוברת לתכני המצגת
  • שימוש בשפה גלויה או מובלעת.
  • אוצר מלים (ניטרלי או חיובי, מקצועי או לא מקצועי).
  • שימוש בז'רגון (עגה) מקצועית
  • כותרות הסעיפים, כותרות משנה.
  • חזרה על מלות מפתח.

הסדנה אכן נותנת כלים בעיצוב ויזואלי, אך אין היא מתרגלת אותם בפועל.

 

הזמנת סדנה

מאמרים בנושא הכנת תכני מצגת

הדרכה מול קהל

הדרכה מול קהל – המדריך המלא לדיבור ולעמידה מול קהל

כשמכינים מצגת, חשוב לדעת גם לדעת להציג אותה בפני קהל. המצגת הכתובה משלימה את התקשורת המדוברת\ף איך להציג את הנושא, איך לשלב בין השקפים לבין הדיבור, מתי לאלתר ומתי לדבוק במצגת. נכון, יש אנשים ש"יש להם את זה", אבל גם הצגת נושא בפני קהל היא מיומנות נרכשת.

קרא עוד »
סדנה לכתיבת פרופיל חברה

יסודות בתקשורת בארגון – כמה טיפים בתקשורת ניהולית לא-מילולית

בעידן הדיגיטלי כותבים המון. עם זאת, עדיין יש מקום לתקשורת הלא מילולית, תקשורת פנים אל פנים. בארגונים היברידים מבצעים אותה בזום, ובכל זאת היא קיימת. בפוסט זה מתארים כמה מהתכונות של התקשורת הלא-מילולית.

קרא עוד »
טיפים בכתיבת מצגת

כתיבה שיווקית למצגת – "אני מציג משמע אני קיים"

בפוסט זה אנחנו פורשים את הכללים בכתיבת מצגת שיווקית: כיצד להעביר את המסר ולשכנע את הקהל בכדאיות המוצר שלנו. הפוסט מדבר על סטיב ג'ובס, מייסד אפל, שהיה גאון בהעברת מצגות, וידע לפשט תכנים טכנולוגיים מורכבים למסר אחד פשוט ולשנות את עולמנו.

קרא עוד »
איך מכינים מצגת

איך להכין מצגת אפקטיבית להרצאה?

מצגת אפקטיבית היא מצגת בעלת מסר ברור, שבסיומה הבנתי מהו הרעיון, שאותו אוכל לתמצת במשפט אחד, שברצונן הכותב להעביר. מצגת אפקטיבית פונה לצרכים הרגשיים שלי,

קרא עוד »
דילוג לתוכן