כתיבת מכתבים רשמיים

סדנה | מאמרים בנושא

סדנה בכתיבת מכתבים רשמיים

הסדנה "כתיבת מכתב רשמי" היא סדנה המשלבת את עולם השירות עם עולם המנהלה, תוך הקניית ערכי שירות מודרניים לנותני שירות, אנשי מנהלה, כספים, פרויקטים או לבעלי תפקידים אחרים בארגון, הכותבים מכתבים ללקוחות בתוך הארגון ומחוצה לו.

הסדנה לכתיבת מכתב רשמי משלבת בין שפה רשמית ודרכי כתיבה מקובלות בעולם העסקי והציבורי עם תפיסת שירות וחשיבה על צורכי הלקוח. באופן זה, היא משלבת בין הפורמאלי ללא-פורמאלי ובכל מקרה, נותנת כלים לנותן השירות להפגין אמפתיה במקרה הצורך אך גם להתנסח בשפה תקנית בשפה העברית למלא אחר קודים חברתיים בכתיבה וכל זאת – תוך שימת הלקוח וצרכיו במרכז.

הסדנה מקנה למשתתפים תפיסת שירות בכתב תוך יישום המודל לזיהוי הלקוח שפיתחה איילת צורי ומעניקה לו שלל כלים כמו ערכת כתיבה רשמית, בנק מילים, תבנית למכתב מענה, קווים מנחים להימנעות מפניות חוזרות וכלים באסרטיביות בכתב. באופן זה, נעשה השירות בלשכה, במחלקה באוניברסיטה, בעירייה או במחלקת גבייה מסחרית אפקטיבי ונעים יותר.

מטרות

הסדנה

}

העמקת תפיסת השירות של אנשי מנהלה.
שילוב בין כתיבה מנהלית לבין כתיבה שירותית.
המעטת מספר התלונות בכתב.
העברת מסרים שירותיים.
הענקת תפיסה תקשורתית שלהכתיבה.

המעטת הפניות החוזרות
העלאת רמת הניסוח של המכתבים.
הפסקת שימוש בנסחים אוטומטיים לא רלוונטיים.
כלים בכתיבה שירותית, נסחים ובנק מלים.
אסרטיביות בכתב
השפעה על מדיניות השירות שבעל פה.
מתן כלים בכתיבה רשמית בעברית.

{

תוצרים

פרטים

נוספים

}

קהל יעד

מנהלים אדמיניסטרטיביים, מנהלי פרויקטים, מזכירות, מנהלי כספים.

משך הסדנה

סילבוס

הזמנת סדנה

מאמרים בנושא כתיבת מכתבים רשמיים

טיפים במעבר מדיבור לכתיבה

סדנאות הכתיבה לארגונים בשיטת צורי – מקרה מבחן (Case Study)

סדנאות הכתיבה לארגונים בשיטת צורי ממוקדות בצרכי המשתתפים ובדרישות הארגון. קודם להן תהליך הכנה מעמיק עם הארגון. בפוסט זה מוצג מקרה מבחן (Case study) בהדרכה בכתיבה בעסק משפחתי שגדל. הפוסט מאתר כיצד התגברנו על הקושי בהדרכה.

קרא עוד »
איך לכתוב מכתב תלונה

איך לכתוב מכתב תלונה: עשרה טיפים חשובים לשליחת תלונה

לא קל לכתוב מכתב תלונה, בפרט כשכועסים או כשמרגישים שנגרם לנו עוול. פוסט זה, לשם שינוי, מדבר אלינו כאזרחים ולא כחלק מארגון. הפוסט פורס 10 כלים לכתיבת מכתב תלונה אפקטיבי לארגון שירות שפגע בנו ונתן לנו שירות לקוי.

קרא עוד »
דילוג לתוכן