הצעת מחיר היא הצעה למתן שירות או מוצר המפרטת את התנאים הכלליים למסירתו. הצעת מחיר אפקטיבית כוללת פרט למחיר המוצר או השירות גם הסבר על אופן השירות או המוצר, תנאי משלוח, תמיכה ותנאי תשלום.
בעמוד זה תוכלו למצוא תוכן רב בנושא כתיבת תוכנית שיווקית אשר נכתבו על ידי איילת צורי, מומחית בכתיבה לארגונים על כל היבטיה: כתיבה עסקית, כתיבה שיווקית, כתיבה מקצועית, כתיבה שירותית וכתיבה מנהלית. אתם מוזמנים ליצור קשר עם איילת צורי בכל שאלה שיש לכם בנוגע לכתיבה לארגונים. לנוחיותכם, מספר הטלפון של איילת צורי הוא 03-6471355, 0523510583.
הצעת מחיר היא פלטפורמה נהדרת להיכרות עם לקוח פוטנציאלי. זוהי ממש הזדמנות להוכיח לו את רצינותנו את האיכות של השירות שלנו ואת התנאים לקבלתו. זו גם ההזדמנות לומר לו במספר משפטים מי אנחנו ולמה כדאי לו להתקשר איתנו. קודם כול, כדי לשדר רצינות אני חייבת להתאים את הצעת המחיר לצרכים של הלקוח, אפילו אלה שאמר לי במספר דקות שיחה. ככל שאתייחס לצרכים הללו, או אפילו אשתמש במלים שהוא השתמש, כך אגביר את סיכויי הסגירה. צריך לזכור הצעת המחיר היא הרבה יותר ממסמך כספי ענייני, או פרט טכני בתהליך המכירה. הצעת המחיר מייצגת את העסק ומהווה אמצעי שיווקי-מכירתי בפני עצמו, ולכן כל פרט בה חשוב, לא רק המחיר.
הצעת מחיר טובה מצמצמת עד למינימום את הסיבות העלולות להקשות על הלקוח בקבלת החלטה חיובית. חשוב שכול הפרטים יופיעו בצורה ברורה וללא ערפול, שהלקוח ידע מן ההצעה בדיוק למה לצפות.
כדאי מאוד לבחון את עצמי ולראות את המצב התחרותי שלי לפי סוגי הצעות המחיר שלי. אני נוהגת לציין על כל הצעת מחיר את קהל היעד, את שלב המכירה. כדאי לבדוק הצעות שהתקבלו וכאלה שנדחו ולהסיק מהן מסקנות כדי ליצור הצעת מחיר אפקטיבית.
כדאי לשים לב לכל הפרטים בהצעה, לרבות תנאי תשלום וביטול עסקה. הלקוח הפוטנציאלי, הקורא, קורא אותה בדקדקנות ולא ניתן לשנות אותם לאחר מכן. לא ניתן גם להוסיף פרטים ששכחנו לכלול בהצעה, כמו עלות חלקים נלווים או כיוצא באלה. לכן, עלינו להיזהר מאוד מ-.Cut & Paste אם אנחנו בכל זאת משתמשים ב- Cut & Paste, כדאי לעשות עריכה קפדנית ולוודא שלא השתרבבו שמות של לקוחות אחרים.
פורמט – הצעת מחיר משכנעת צריכה לשדר מקצועיות ואמינות, וככזאת היא צריכה להיות כתובה על נייר מכתבים רשמי, בפורמט מתאים, בצורה מסודרת ומובנית. המסמך צריך להיות מחולק לקטגוריות ולסעיפים ובמקרה של ריבוי פרטים או מוצרים, לשקול סידורם בטבלה נוחה. לאחר הכנת ההצעה עיינו בה שוב ותוודאו שהיא ברורה, נגישה ושלמה.
אורך – אין כללים, כמה שנדרש על מנת להכיל את המידע הנחוץ – לא יותר ולא פחות. הכול תלוי במורכבות המוצר או השירות. אם מדובר בהצעה להדפסת 1000 כרטיסי ביקור, עמוד אחד יספיק. אבל בהצעת מחיר לאספקת מחשבים, התקנה, תמיכה ושירות, יידרשו כבר כמה עמודים.
פתיח – מטרת הפתיח היא להציג את מהות ההצעה וסיכום תמציתי שלה, לדוגמה: "בהמשך לשיחתנו… להלן הצעת מחיר לאספקת …". כדאי שהפתיח יכלול סיכום מקוצר של יתרונות ההצעה.
ערך מוסף – הצעת מחיר צריכה לכלול בנוסף לשרות/מוצר ומחיר את הערכים המוספים שלנו – של המוצר או של החברה. מהם היתרונות המיוחדים, למה הם הכי מתאימים ומדוע הם מהווים פתרון טוב לצרכיו של הלקוח. במתן מחיר בלבד אנו מחמיצים הזדמנות להגן על המחיר ולהציג יתרון ערכי תחרותי. ערכים מוספים אחרים יכולים לכלול אחריות, שירות, תמיכה, ביטוח ושירותים ייחודיים נוספים בעלי ערך ללקוח.
הצגת המחיר. את המחירים יש להציג באופן פשוט וברור. צריך להיות ברור ללקוח בדיוק מה הוא מקבל עבור המחיר. בתחום השירות הדיוק חייב להיות חד יותר, מאחר ויש לא מעט אזורים אפורים.
לציין מחיר ללא מע"מ או לרשום המחיר ₪ + מע"מ.
פרטים הנוגעים להסכם המכירה:
א. המחיר אינו כולל מע"מ (אם לא רשמתם קודם מחיר + מע"מ).
ב. תנאי התשלום.
ג. תוקף ההצעה- תוקף קצר מדי כמו ל-10 ימים מוריד מאמינותה. בדרך כלל עדיף לתת ל-60 יום.
ד. אספקה – מתי ואיך.
ה. לוח זמנים (אפשר לצרף לסעיף אספקה ) לביצוע העבודה, התחלה וזמן כולל. רצוי לבנות לוח זמנים מתגלגל התלוי במועד אישור ההזמנה/הצעה על ידי הלקוח.
ו. תנאים אחרים הקשורים בהצעה: זכויות יוצרים, מגבלות וכדומה.
נספחים – מטרת הנספחים היא לאפשר לנו להרחיב בנושאים מסוימים חשובים, שאינם הכרחיים להבנת הקורא את המוצר והמחיר, כגון : פרטים טכניים, פרופיל חברה, פירוט מלא של המחיר, שמות לקוחות קודמים, עדויות לקוחות.
סיום – מומלץ לסיים במשפט ידידותי כדוגמת "מקווה לעבודה משותפת ופורייה". או "אני עומד לרשותך למתן פרטים נוספים" – הזמנה להמשך דיאלוג, ולסגור בנימוס כמקובל – "בהערכה", "בכבוד רב".
הפסיכולוגיה של ההצעה
מחיר: כולנו אוהבים קודם כל לראות את המחיר. ישנן הצעות מחיר בנות כמה עמודים, בהן הקורא קופץ ישר לסעיף המחיר. אפשר להקל עליו את "רגעי המתח", להציג דף פתיחה עם המוצר/שירות והמחיר, ואת הפירוט בהמשך.
מעקב
לפני הגשת ההצעה ללקוח, סכם עמו מראש על מועד התקשרות לדיון בהצעה. כך לא 'תפתיע' אותו בהתקשרות לא מתוכננת שעלולה להוביל לתגובה סתמית.
TADAM
הפנים שלך באינטרנט
מי אנחנו
הקמת האתר
תחזוקת אתר וקידומו
טאדאם. שד' רוטשילד 66 ת"א. טל' 803 333 1800
TADAM
הפנים שלך באינטרנט
תעריף לתחזוקה ולקידום האתר
שרות אכסון על גבי השרת של טאדאם (עד 100M)
קידום שוטף במנועי חיפוש
גיבוי ואבטחת המידע
סטטיסטיקה חודשית
עדכון תוכן(טקסט+ויז'ואל)
מחיר חודשי $
כל 100M נוספים $
תנאי תשלום
המחירים אינם כוללים מע"מ.
50% עם אישור הזמנת העבודה ו- 50% עם עלית האתר לרשת האינטרנט ולאישורו.
לוח הזמנים להקמת האתר לא יעלה על 30 יום מתאריך העברת תוכן האתר לנציג השרות.
_____________________ _____________________
שם החברה נציג טאדאם
לכבוד 21.12.03
מר.ג'ק קובה
רשת חנויות ג'ק קובה
הנדון : הצעה לשיתוף פעולה שיווקי בין לאומי קארד לרשת חנויות ג'ק קובה
להלן הצעת מחיר לשיתוף פעולה שיווקי לשנת 2004 בין רשת חנוות ג'ק קובה ללאומי קארד :
מחזיקי כרטיס לאומי קארד במטרה להגדיל את המחזורים ברשת בתקופת המבצע.
יחס הנקודות ללקוח , ההחזר הכספי בגין הנקודות לרשת ומועד המבצע יתואמו בין הצדדים.
2. המבצע המשותף ללקוחות לאומי קארד יפורסם במסגרת הדיוור החודשי
ללקוחותיה על פי שיקול דעתה של לאומי קארד ובתיאום עם רשת ג'ק קובה.
3 . דפי הפירוט הנשלחים ללקוחות לאומי קארד מודפסים בשיטה ייחודית
המאפשרת הצעת מבצעים מפולחים ללקוחותיה (מיקוד, סוג כרטיס וגיל).
קופוני המבצע ממוקמים בתחתית דף הפירוט צבעוניים ואטרקטיביים וניתן לשלב בהם לוגו
צבעוני וויזואל וכן מבצעי נקודות (או לתמוך במבצע הנקודות הקיים).
לאומי קארד תעניק לאורכידיאה חבילה של 5,000 קופונים לפרסום מבצע מיוחד.
הפרסומים היוצאים ממשאבי אנוש לכ- 700 עובדי החברה.
בנוסף, לאומי קארד מעניקה שירותי רווחה לכמה עשרות של חברות הי-טק וגם במסגרת זו נשמח
לשלב את הצעותיכם.
בברכה,
מנהלת תחום שיווק לבתי עסק
העתק: רוני כהן, מנהל תיקי לקוחות אסטרטגיים.
"כתיבת הצעת מחיר" היא סדנה בכתיבה שיווקית-מכירתית, המעניקה למשתתפים בה כלים מעשיים בכתיבת הצעת מחיר, הכוללים: מתן תבנית מקובלת להצעת מחיר, "הוראות אפייה" לשימוש בתבנית, טיפול בדילמות, והתאמה לקהל היעד. הסדנה מטפלת בהיבטים מבניים, לשוניים ותקשורתיים של ההצעה ומציגה הצעות מחיר אופייניות למגזרים שונים. בארגונים מסחריים מסוימים, הצעת מחיר היא "מיני מכרז", ולכן במקרים כאלה, מטפלת הסדנה בטיפים בהצגת מידע טכני ושילובו עם המידע השיווקי.
הסדנה ל"כתיבת הצעת מחיר" יכולה להוות חלק מסדנה לכתיבה שיווקית למנהלי מכירות, למנהלי שיווק או ליזמים. מאחר שלעתים קרובות היא נכתבת באנגלית ללקוחות בין-לאומיים, היא עוסקת גם בהיבטים הבין-תרבותיים. הסדנה נערכת בעברית ובאנגלית.
מטרות הסדנה
תוצרי הסדנה
קהל יעד
מנהלי מכירות, מנהלי Presale, מנהלי שיווק, מנהלי פרויקטים, מנהלים.
משך הסדנה
חצי יום.