איך לכתוב תקציר מנהלים תמציתי וענייני - איילת צורי

כתיבת תקציר מנהלים

המדריך המלא לכתיבת תקציר מנהלים (Executive Summary)

תקציר מנהלים הוא פנינה עסקית, המנקזת את עיקרי התוכנית העסקית או השיווקית ומביאה אותם לקורא בצורה מעניינת, עניינית וברורה. תקציר מנהלים או בשמו הלועזי (Executive Summary) פונה למקבלי ההחלטות ומדבר בשפתם: האם המיזם כדאי או לא; אם כן, באילו תנאים; מהן התובנות העיקריות של התוכנית העסקית או הדוח וכיצד ניתן להפיק מהן רווחים עסקיים. למעשה, תקציר מנהלים אפקטיבי קופץ מעל המדרגה המקצועית או הטכנית של המסמך ומביא את עיקריה לקהל לא מבין, לא מהשטח ובעיקר לא משוכנע. תקציר מנהלים הוא מסמך שיווקי לכל דבר, ולעתים קרובות ולמרבה הצער, הוא המסמך היחידי שקוראים מקבלי החלטות, גם אם הם רמים ומכובדים. לכן, כל מילה הכתובה בו היא בסלע, וארגון התכנים ואופן ההצגה שלהם הוא מהותי מבחינת אפקטיביות השכנוע.

בעמוד זה תוכלו למצוא תוכן רב בנושא כתיבת פרוטוקול אשר נכתבו על ידי איילת צורי, מומחית בכתיבה לארגונים על כל היבטיה: כתיבה עסקית, כתיבה מקצועית, כתיבה שירותית וכתיבה מנהלית.
איילת פיתחה שיטה לכתיבה אפקטיבית, שיטת צורי, והיא מנחילה אותה בסדנאות הקבוצתיות שלה ובליווי האישי למנהלים בארגונים המובילים בארץ (לחצו כאן לרשימת הלקוחות המלאה). עד כה הדריכה למעלה מ-7500 אנשים.
אתם מוזמנים ליצור קשר עם איילת צורי בכל שאלה שיש לכם בנוגע לכתיבה לארגונים. לנוחיותכם, מספר הטלפון הוא 03-6471355, 052-3510583.

איך כותבים תקציר מנהלים

תקציר מנהלים כותבים לאחר הבנה עמוקה של המסמך, שליטה ברזי הנושא והפנמה עמוקה של עיקריו העסקיים, לאו דווקא הטכניים או המקצועיים.  בדרך כלל, רצוי לכתוב את תקציר המנהלים מספר ימים לאחר סיום הכתיבה. לא מומלץ לכתוב אותו בתחילת הכתיבה, מאחר שכתיבת דוח או תוכנית היא תהליך מאחר שהוא מסמך שיווקי ועליו לשכנע את קוראיו, הוא כרוך גם בהבנה רגשית של קהל היעד, המנהלים, שליטה בידע המוקדם שלהם ושל ציפיותיהם מהמיזם או מהתוכנית.

טיפים לכתיבת תקציר

טיפ מס' 1 – מועד כתיבת התקציר

יש לכתוב את תקציר המנהלים לאחר סיום הכתיבה של המסמך ולא במהלכו.

טיפ מס' 2 – מיקוד בקהל היעד

יש לשאול ולברר מיהם המנהלים שיקראו את התקציר. לדוגמה בהגשת מכרז: מהו הרכב ההנהלה שתקרא את התקציר; מהי ההשכלה שלהם, הידע שלהם בתחום, הניסיון המקצועי שלהם. מיהו מקבל ההחלטות האמיתי , ומהם הדגשים שמדברים אליו.

טיפ מס' 3 – שימוש בתבנית

השתמש בתבנית לתקציר (כמו זו המצורפת לעיל) אבל בניגוד למסמכים אחרים, אל תדבק בה. הרבה יותר חשוב לכתוב תקציר מהנה ומעניין מאשר תקציר שעונה על כל ראשי הפרקים. ראשי הפרקים או התבנית חשובים יותר במסמך הגנרי עצמו, הפונה לקהל יעד מקצועי יותר.

טיפ מס' 4 – הגהה ועריכה של התקציר

כדאי לתת את ההגהה ואת העריכה לאדם אחר שלא כתב את המסמך המלא וגם לא כתב את התקציר. רצוי שאדם זה יהיה מנהל, אבל לא מהתחום. אדם ללא כל ידע בתחום, הדיוט בשפה הלועזית (Layman).

טיפ מס' 5 – בדיקת האפקטיבית של תקציר המנהלים

לאחר שסיים את הקריאה, עליכם לשאול את קורא הבוחן שלכם, ה- Layman, את השאלות הבאות:

תקציר מנהלים

תבנית לתקציר מנהלים

דגשים לכתיבת תקציר מנהלים

חשיבות מיומנות התקציר

  1. חיסכון בזמן.
  2. הקצאת משאבים יקרים וקשב.
  3. נגישות הפנייה לקהל לא מקצועי.

מה ההבדל בין תקציר מנהלים לבין סיכום המסמך

קהל היעד של התקציר

מטרות התמצית:

מדוע כדאי להשתתף בסדנה לכתיבת תקציר מנהלים

כתיבת תקציר מנהלים הוא צורך מבוקש בקרב מנהלים מכל הדרגים בכלהסקטורים. בעידן הדיגיטלי, אין למנהלים ולמקבלי החלטות זמן לקרוא מסמכים ארוכים או דוחות מפליגים, ולכן הם זקוקים לתקציר מנהלים שיחדד עבורם את מהות ההחלטה. במקרים רבים, תקציר מנהלים הוא עיבוד של תכנים טכניים ואינו מחלץ מהמסמך הארוך שהוא נגזר ממנו את המשמעויות  העסקיות והכלכליות של ההצעה המוצגת במסמך המקור. בסדנה של איילת צורי מקבלים כלים לכתיבה ניהולית, טיפים בכתיבה עסקית וטכניקות לתמצות. כל אלה משולבים באווירה חוויתית, המתובלת בדוגמאות ומניסיונה העשיר של איילת.

דוגמה לסגנון לתקציר מנהלים:

תקציר מנהלים TRUST ME

דוגמה להתחלה של תקציר מנהלים:

TRUST ME הוא מיזם שנשען על כוח ההמונים ועל ההשתייכות לקהילה. המיזם נותן פיתרון שכמעט ולא קיים כיום למציאת. TRUST ME נותן לכך פיתרון באמצעות אפליקציה ייעודית. כמו אפליקציות אחרות, נותן TRUST ME פיתרון לסוגיה אישית מצד אחד ומצד שני – ניתנת לפתרון פשוט באמצעות סמארטפון. גם המודל העסקי של המיזם הוא פשוט: המשתמשים נרשמים בחינם לאפליקציה ושולחים הודעות בחינם. קהל היעד של TRUST ME הוא מגוון: אנשים שמגלים אכפתיות חברתית; צעירים שאורח חייהם דינמיְ אנשי שטח שפועלים בשטח גיאוגרפי נרחב; תושבי פריפריה, יישובים כפריים בצפון ובדרום, מועצות מקומיות באזורי ספר, קיבוצים מושבים ויישובים כפריים קהילתיים; הורים לילדים; רכזים, אחראים, מדריכים; אנשים בעלי מוגבלויות; בעלי חיות מחמד. כוחו של המיזם TRUST ME נעוץ בכוח ההמונים, והצלחתו נשענת על שיווק  אגרסיבי בחציון השני של השנה הראשונה לקיומו. בדומה לאפליקציות חברתיות אחרות, יכולת הקיום של המיזם ובשפה כלכלית (Break even) טמונה בגודלו של בסיס המשתמשים הפעילים של כ-45,000 איש בתום השנה הראשונה. מאחר שהתקבולים עבור השירות עצמו צנועים, שלא לומר זניחים ביחס להשקעה הכלכלית בו, ה- GO NOT GO של המיזם תלוי לא רק בגודל בסיס המשתמשים אלא גם ביצירת שיתוף פעולה עם יצרן מוצרים נלווים או בפרסום מקוון כדי שיוכל להמשיך להתקיים עד השנה השלישית. מטעמי זהירות פיננסית בחרנו, צוות המיזם, בפתרון מימון שמרני יחסית: צמצום בהוצאות ככל האפשר, שימוש בכוח העבודה של הצוות לשיווק ולקידום, השקעה כספית של 2 מליון ש"ח, שמתחלקת בין הלוואה אישית של כל אחד מחברי המיזם והלוואה מגורם פיננסי בסך 1,000,000 ₪. השנה הראשונה היא קריטית למיזם לא רק מבחינת הרווחיות שלו אלא גם מבחינת הערכת השוק ופתיחותו לתחום. בשל כך, על חברי הצוות לשווק את המיזם שיווק ויראלי ואגרסיבי לקהלי היעד השונים כדי להגיע למידת חשיפה מקסימאלית של האפליקציה לקהל הרחב ולהגדיל את כמות המשתמשים הפעילים. 

מהות הסדנה

"כתיבת תקציר מנהלים" היא סדנה בכתיבה עסקית, המעניקה למשתתפים בה כלים מעשיים בכתיבת תקציר מנהלים:

הסדנה מתמקדת בטכניקות כיצד לקצר ולהוציא את המוץ מן התבן אך מבלי לפגוע בשלמות של הרעיון ובארגון האפקטיבי של המידע. היא מלמדת את המשתתף להבחין בין עיקר לטפל, להתאים את התקציר למסמך השלם, להקשר הארגוני ולנמען. באמצעותה, יוכל לחסוך זמן ניהולי יקר.

הסדנה ל"כתיבת תקציר מנהלים" יכולה להוות חלק מסדנה להנעה בכתב, לסדנה בכתיבה עסקית למנהלים, מניהול אפקטיבי בכתב או מסדנה לכתיבת דוח.

מטרות הסדנה

תוצרי הסדנה

קהל יעד

מנהלים, מנהלי פרויקטים, מנהלי שיווק, מנהלי מכירות, מנהלי כספים, מנהלים אדמיניסטרטיביים, מנהלי הדרכה, מנהלי משאבי אנוש, מנהלי תקשורת פנים-ארגונית, מנהלי אתר.

משך הסדנה

1/2 יום.

 

מעניין אותך ? דבר/י איתי:

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

נייד

נושא ההודעה

תוכן ההודעה



למעלה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות