כתיבת מאמרים לרשת
כתיבת מאמרים לרשת האינטרנט היא אחד העיסוקים הנפוצים לפרנסה מהרשת, והיא מתאימה לאנשים רבים: סטודנטים, אימהות או כל מי שמעוניין בהשלמת הכנסה. כדי להצליח בכתיבת המאמרים ולהשתכר מהם, לא מספיק רק לדעת לכתוב. צריך לדעת יך לחפש מידע רלוונטי במרשתת, איך למקד את הכתיבה, באילו שיטות להשתמש כדי לכתוב מאמרים מעניינים, איכותיים ועמוקים במידע שמצאנו. את כל אלה ניתן לקבל בהדרכה של אילת צורי לכתיבת מאמרים לאינטרנט באופן קבוצתי או 1:1.
כתיבת מאמרים לרשת
צעירים רבים בעלי יכולת כתיבה, ביניהם בוגרים מתחום התקשורת ומדעי הרוח עוסקים לפרנסתם בכתיבת מאמרים לאינטרנט. כתיבת מאמרים לאינטרנט כרוכה בכתיבה שיווקית, בכתיבת תוכן, בעריכת תוכן ובכתיבה ל-SEO. כתיבת מאמרים היא כתיבה שיווקית ייחודית מכמה טעמים:
- הצורך ביצירת תוכן בנושאים הזרים לכותב.
- מגבלת הזמן של הכותב.
- מגבלת המלים של הכותב (בין 200-500 מילה).
- הצורך בחלוקת נושא אחד למספר תתי-נושאים ובהרחבה בנוגע אליו.
בהתאם לשיטת צורי, פיתחה איילת צורי מודל יישומי המפרט כיצד לגשת לכתיבת מאמר שלב אחר שלב: לתכנן את הכתיבה לקבוצת מאמרים בנושא אחד ולערוך אותם.
ההבטחה של איילת צורי:
- לאחר הסדנה לכתיבת מאמרים באינטרנט, תקצרו את זמן הכתיבה באופן ניכר ותכתבו מאמרים שיווקיים יותר ומעניינים יותר.
קהל היעד לסדנה לכתיבת מאמרים באינטרנט
- כותבי מאמרים מקצועיים.
- כל מי שמעוניין להתפרנס מכתיבת מאמרים: סטודנטים, בוגרי תואר ראשון, אימהות.
- בעלי אתר שמעוניינים לכתוב מאמרים בעצמם.
- בעלי עסק קטן.
כלים בכתיבת מאמר לרשת
כלי מס' 1 – גיבוש החומר
הדבר החשוב ביותר בכתיבה הינו גיבוש החומר הנכתב בצורה מסודרת, שוטפת, רציפה והגיונית, תוך אזכור
המקורות בכל מקום שנלקח חומר מסוים שאינו הבעת דעתו של הכותב.
כלי מס' 2 – להקפיד להביע דעה
הבעת הדעה מתבטאת הן בהצגת הנושא, בקישוריות שבין המקורות השונים ובעיקר במסקנות המופקות בסוף
המאמר מהמידע שנצבר במהלכו.
כלי מס' 3 – מבנה המאמר
מאמר מורכב ממבוא, גוף וסיום. גם אם הוא ארוך או קצר, מבנה זה נשמר.
כלי מס' 4 – תוכן המאמר
בגוף המאמר כדאי להביא עובדות חדשות לקורא. אם העובדות הן מובנות מאליהן או ידועות מראש,