כתיבה אינטרנטית
כתיבה אינטרנטית היא כתיבה למדית האינטרנט (המרשתת). בשל התפתחות המרשתת, והפיכתה גם למדיום של תקשורת המונים וגם של תקשורת בין-אישית, הפכה הכתיבה אליה, הכתיבה האינטרנטית לכתיבה רבת פנים. כתיבת ניוזלטר או פוסט בפייסבוק העסקי שייכת לעולם הכתיבה האינטרנטית אך גם כתיבת פרופיל חברה או דף מוצר. ברגע שהכתיבה מופיעה באינטרנט היא הופכת להיות כתיבה אינטרנטית, אבל לא רק. כתיבה אינטרנטית היא כתיבה שמיועדת לראש לגולשים במרשתת, ולכן היא מביאה בחשבון את הגורמים הבאים:
מקריות
קודם כול, ייתכן שהגולש הגיע לאתר או לדף הנחיתה שלי במקרה לגמרי. יש לי כמה שניות להסביר לו במה מדובר וכיצד זה יועיל לו. כמו שהגיע אליי במקרה, הוא גם יכול לעזוב את העמוד מהר מאוד. התוכן וההנעה לפעולה שבתוכו הם שיגרמו לו להישאר כמה דקות או לעזוב. לכן, כתיבה אינטרנטית צריכה לקבוע ידע אפס של הכותב בנושא בכל זמן נתון. אין לה הנחות מבחינת הידע המוקדם של הגולש. מסיבה זו, עליה להסביר בשפה ברורה ושווה לכל נפש את המוצר או את השירות.
זמניות
פרק הזמן של הקריאה באינטרנט הוא מוגבל מאוד, והוא מגיע לדקה אחת לכל היותר. יש להביא בחשבון את הגורם הזה.
העדר נאמנות
במרשתת הנאמנות לתוכן וליוצריו היא אפס. לא מדובר רק ברצון שלנו כצרכני תוכן לשלם עבורו, אלא להיקשרות הרגשית שלי אליו וליוצריו. לדוגמה: אני יכולה לגלוש שנים באותו אתר חדשות. אני מרוצה ממנו, והואמ מלא את ציפיותיי. אבל , אם יקרה וכמה פעמים רצופות, לא הרבה, מספיק פעמיים-שלוש, שגלשתי באתר והמימשק כבר לא לרוחי, או כותב מסוים לא נראה לי, אני עוזבת את האתר. חוסר הנאמנות לקריאת התוכן באינטרנט משפיע על הכתיבה שלנו לאינטרנט. עלינו לזכור כי גם אם הכתיבה האינטרנטית שלנו נראית מאוד לקורא, והוא ממשיך לצרוך אותה בלי הפסקה, מספיק שנאכזב אותו מספר פעמים ספורות, כדי שהוא יוותר על שירותינו, יפסיק לגלוש באתר שלנו או יפסיק לקרוא את הניוזלטר שלנו. עלינו לשמור על רלוונטיות בלתי נפסקת עבור הקורא ולזכור כי אין לנו זמן חסד.
מהי כתיבה אינטרנטית ?
- כתיבה עיתונאית
- כתיבה מגזינית
- כתיבה במדיה החברתית.