כתיבת מסמך מקצועי

כתיבת מסמך מקצועי

סדנה / הדרכה ארגונית בכתיבת מסמך מקצועי (למנהלים / עובדים)

מהות הסדנה לכתיבת  מסמך מקצועי

כתיבת דוח או כתיבת מסמך מקצועי היא למעשה הכתיבה המקצועית והמורכבת ביותר בארגון. היא מאגדת בתוכה את מיומנות החקר ויסודות מכתיבה אקדמית עם הכתיבה השיווקית. יש בה היבטים רבים של כתיבה טכנית, והיא קשה במיוחד במאה ה-21 עם הידיעה כי קוראים אינם מסוגלים לקרוא דוחות חקר ארוכים ומקיפים.אבל מה לעשות שדוח או מסמך מקצועי כלשהו הוא הליבה של המומחיות של הכלכלן, מנתח המערכות, החוקר או המבקר הפנימי. בכל הארגונים קיים הפרדוקס הבא: מצד אחד – דוח או מסמך מקצועי הוא ליבת הפעילות של כל איש מקצוע, מצד שני – אותו איש מקצוע אינו אוהב לכתוב ובצעירותו בילה בשיעורי החיבור בעיקר במגרש הכדורסל, ולכן פנה לתחום המדעי או הטכנולוגי. לאחר 30 שנה, הוא מגלה להפתעתו כי עם הקידום המקצועי שלו הוא נאלץ לעשות את הדבר שתמיד השתדל להימנע ממנו – הכתיבה – שעות על גבי שעות. במרוצת השנים צבר אותו מקצוען פער בין הידע המקצועי שלו לבין היכולת שלו לתקשר אותו באפקטיביות, בפרט למנהלים ולאנשים שהם לגמרי מחוץ לתחום. 

מטרות הסדנה לכתיבת מסמך מקצועי

זוהי מטרת הקורס הזה. לתת לכל אנשי המקצועי שביניכם כלים והבנה תקשורתית של הדוח, כדי שתוכלו , אתם אנשי המקצועי, לכתוב בקלות רבה יותר: שזה אומר – לצמצם את תסמונת הנייר הריק ולחסוך בזמן כתיבה, לכתוב בצורה ברורה ומשכנעת יותר ובסופו של דבר –זה דבר מאוד חשוב. הדילמה היא איך לסלק את החסמים בפני התיעוד החשוב של הפעילות הזו ? כי בעידן של עומס המידע, אם אנחנו לא מתעדים, אנחנו פשוט שוכחים. לכן, המטרה שלי בקורס הזה ואני מבטיחה לכם הצלחה כבר מהיום הראשון לתת להם כלים כדי לגשר על הפער הזה בין הנעשה – החקירה והמקצוענות לבין התיעוד שלו. 

תוצרי הסדנה לכתיבת מסמך מקצועי

קהל היעד לסדנה לכתיבת מסמך מקצועי

משך הסדנה לכתיבת מסמך מקצועי

סדנאות אחרות הקשורות לסדנה בכתיבת מסמך מקצועי

ליווי אישי הקשור לסדנה בכתיבת מסמך מקצועי

מעניין אותך ? דבר/י איתי:

שם (חובה)

דואר אלקטרוני (חובה)

נייד

נושא ההודעה

תוכן ההודעה



למעלה

Font Resize
Contrast