פיתוח מנהלים בתקשורת

מנהלים הם מנהיגי הארגון. ככאלה, התקשורת היא כלי מרכזי להצלחתם. מחקרים של PMI, הארגון האמריקני למנהלי פרויקטים, קובע כי 70% מהצלחתו של מנהל נקבעת לפי יכולת התקשורת שלו. אם נביא בחשבון את העידן הדיגיטלי, הרי שאחוזים אלה מאמירים והולכים. ההצלחה של מנהל נקבעת ביכולת לשלוט ברזי התקשורת, בשיח פרונטאלי עם העובדים והעמיתים, בשיח דיגיטלי ובאיזון ביניהם. המנהלים בדרג הביניים, שנושאים על גבם את נטל הארגון, נדרשים להלטט בין המיומנויות. זה המקום להבחין בין מנהלים בכירים לבין מנהלים בדרג הביניים. מניסיוני, מנהלים בכירים נרתעים משיפור יכולות התקשורת שלהם בכתב בקבוצה, והם מעדיפים לעשות זאת בהדרכה אישית, 1:1. אולי משום שיכולת התקשורת בכתב היא כה קרדינאלית להצלחת המנהל, הם מעדיפים להסתיר את החולשות שלהם בכך. פעמים רבות הם מתרצים זאת בעובדה שהם אינם כותבים הרבה. אכן, המצגות, המסמכים, הדוחות נערכים על ידי אחרים, אך עליהם לשלוט במיומנות הכתיבה.

אני כותב משמע אני חושב

חסר גדול שמצאתי במהלך השנים אצל מנהלים בכירים הוא העדר היכולת לתרגם את מחשבותיהם לכתב. תהליך הכתיבה הוא תהליך מנטאלי, שמצריך ריכוז גבוה, שקשה בעידן הדיגיטלי, בהירות מחשבתית והיכולת לבטא רעיונות במלים. היכולת להעביר את הרעיון למלים בכתב הוא מורכב. בשיטת צורי לומד המנהל ללכת שלב אחר שלב משלב התכנון עד לכתיבה והבקרה ומקבל כלים ליצירת מסמכים ברורים, בהירים ולכידים. איילת צורי, מנהלת בעצמה במשך 29 שנה, משלבת בין הדילמות הניהוליות לכתיבה. להלן מספר דוגמאות לשיפור היכולת הניהולית בכתב:

"אני מעדיף לתקשר בעל-פה ולא בכתב"

מנהל מסוים נוהג לתקשר עם עובדיו בעל פה. הוא נמנע מכתיבה מהסיבה הפשוטה: המשימה קשה לו מאוד, והוא נזכר בימיו כתלמיד גרוע, שהמורות גערו בו על סגנון הכתיבה המרושל שלו. כתוצאה מכך, משימות רבות נשמטות מהזיכרון של העובדים, וגם אין בקרה על תהליכי העבודה. עם זאת, מנהל זה הוא אדם אנליטי, בעל יכולת ניתוח חדה. ייעצתי לו לגשת למלאכת התיעוד בשלבים הבאים. קודם כול, לרשום בראשי פרקים את הדברים שעליהם הוא רוצה לדבר עם ראשי הצוותים שלו. בשלב ראשון, פשוט לעשות רשימת מכולת של הנושאים לשיחה. עליו להתמיד בכך כשלושה שבועות. לאחר שלושה שבועות לימדתי אותו שיטה אחת להצגת דעה. באמצעותה, החל להרחיב את הנושאים. במקביל, ערכתי לו סשן מזורז בניסוח ובפיסוק בעברית, כדי לשפר לו את הביטחון העצמי בהתנסחות ובהבעת דעה בפני קהל.

סדנאות והדרכות למנהלים לפיתוח עסקי וניהולי

בעמוד זה תוכלו למצוא תוכן רב בנושא סדנאות למנהלים אשר נכתבו על ידי איילת צורי, מומחית בהדרכה למנהלים בארגונים בכל סוגי הכתיבה בארגון: כתיבה עסקית, כתיבה מקצועית, כתיבה שירותית וכתיבה מנהלית.

איילת פיתחה שיטה לכתיבה אפקטיבית, שיטת צורי, והיא מנחילה אותה בסדנאות הקבוצתיות שלה ובליווי האישי למנהלים בארגונים המובילים בארץ. (קישור ללקוחות).עד כה הדריכה למעלה מ-7500 אנשים.

אתם מוזמנים ליצור קשר עם איילת צורי בכל שאלה שיש לכם בנוגע לכתיבה לארגונים. לנוחיותכם, מספר הטלפון של איילת צורי הוא 03-6471355, 0523510583.

[contact-form-7 id="302" title="טופס יצירת קשר 1"]

סדנאות מנהלים ככלי פיתוח ארגוני

סדנאות לפיתוח מנהלים

תקשורת בכתב לפיתוח מנהלים מתמקדות במיומנויות חשובות של מנהלים והביצוע שלהם בכתב, ואלה הן:

·         הנעה לפעולה

·         לקיחת אחריות

·         פיזור משימות

·         דיון תרבותי ומתן קשב

הנעה לפעולה

בסדנה למנהלים אנו נחשפים למסמכים, לפוסטים ולמיילים שהם חסרים הנעה לפעולה ולומדים כדי להניע לפעולה. אנו מתמודדים עם תרחישים מורכבים, עם דילמות ארגוניות וכיצד להתאים את התשובה לפונה, להימנע ממיילים קולקטיביים שמלבים את האש בארגון. אנו גם לומדים להימנע מנסחים מעורפלים או חסרי משמעות ברורה, שיוצרים כשל ארגוני.

לקיחת אחריות

בסדנה למנהלים אנו לומדים לבטא בכתב בצורה רשמית, בעיקר בתקשורת פנים ארגונית, איך לקחת אחריות על מעשים ולרוב על טעויות שלנו או של אחרים תוך הימנעות מהתכתשות ומהכפשות. מגבשים כללים לתקשורת בעל פה, תקשורת במייל ומענה מסמכים או בישיבות ובדיונים. למעשה, המנהל מקבל סל כלים תקשורתי שנכון לכל הערוצים שיש לו עם ההנהלה ועם העובדים.

פיזור משימות

תקשורת במייל היא כלי נפוץ לחלוקת משימות. בסדנה אנו לומדים כיצד לפזר משימות במייל באופן אפקטיבי, לשלב בין הטלת משימה לבין הסבר ובעיקר –  איך לטפל במענים ובתכתובת הנובעת מהטלת המשימות. למעשה, בפיזור משימות אנו לומדים כיצד תפקידו של המנהל לאזן בין החלוקה או הפיזור של המשימות לבין הריכוז והמענה על השאלות. פעמים רבות, מנהלים כמו גם העובדים, הולכים לאיבוד בין התגובות של העובדים לבין ההנחיות שלהם.

דיון תרבותי ומתן קשב

לא סוד הוא כי השיח הארגוני בישראל הוא רם, בוטה ולעיתים פוגעני. בסדנה אנו לומדים כיצד לנהל דיון תרבותי במהלך דיון, גם בנושאים רגישים, ומהם הכלים שבהם יכול מנהל להשתמש כדי לקחת את ההגה, לגלות מנהיגות ולתת קשב. אנו לומדים כיצד להקשיב פרונטאלית וגם באילו כלים אנו יכולים להשתמש כדי להקשיב לאחר מכן, בכתב. להקשיב בכתב הוא לגלות קשב לנמען, מיומנות שהיא מתמשכת ובאה לידי ביטוי בתגובות בתקשורת במייל, ברשתות חברתיות ארגוניות, במסמכי עמדה וכמובן בסיכומי פגישה. אנו רוכשים כלים כיצד לייצר תגובה אינטראקטיבית מכבדת, כזו שמעצימה את הנמען ולא מרפה את ידיו. כמו כן, אנו לומדים מהם היתרונות ומהם החסרונות של כל מדיום דיגיטלי ומתי כדאי להשתמש בכל אחד.

  • המוטו: המסמך הוא כלי עבודה ניהולי.
  • החידוש: השילוב בין הכתיבה לבין עולם הניהול.

איך עושים זאת?

  • מבינים את הערך הניהולי של המסמך.
  • מקשרים אותו עם פעולות הניהול שעושה המנהל בארגון בעל פה.
  • משתמשים בתכנים ובמסמכים של הארגון כחומר גלם.
  • מיישמים אותו במסמך.
  • לומדים כיצד לכתוב את המסמך ומתרגלים, מתרגלים.

התוצאה –  מפנימים את חשיבות הכתיבה בתהליך הניהול ויודעים ליישם אותה.

תרומת ההדרכה בכתיבה למנהלים:
  • שיפור התקשורת עם העובדים והעמיתים.
  • הלימה בין תהליכי העבודה המתבצעים בעל פה לבין אלה המתבצעים בכתב.
היישום:  השילוב של מיומנויות הכתיבה עם עולם הניהול.

 הדרכות מנהלים לשיפור יעילות הארגון

סדנאות למנהלי רכש

הצורך בהכשרה בכתיבה למנהלי הרכש

מנהלי רכש בעידן הדיגיטלי מרבים בתקשורת כתובה. למעשה, הם כותבים זה לזה כל הזמן ומרבים בתיעוד: מיפרטים טכניים, בקשת הצעות מחיר, חוזים והתקשרות עם ספקים. בסדנה לאנשי רכש אנו לומדים כדי ליישם מידתיות בתקשורת הכתובה, מתי לדבר עם לקוחות בתוך הארגון ומתי לכתוב להם, איך להימנע מכשלים בתקשורת הפנים ארגונית ואיך לנהל את הקשר עם ספקים באופן אפקטיבי. בנוסף, אנו לומדים כיצד לנהל את הקשר עם לקוחות, ספקים, רשויות ומשרדי ממשלה באופן אפקטיבי ולחסוך בזמן הכתיבה.

כתיבת מפרט טכני באגף הרכש

מנהלי רכש גם נדרשים לכתיבת מפרט טכני, שכתיבתו עשויה לחסוך לארגון ממון רב, אם המפרט ישמש אותו בעתיד לצורכי משא ומתן או יציאה למכרז,   מלמדת הסדנה את המשתתפים להיות מודעים להיבטים העסקיים של המפרט ולהחשיב אותם בד בבד עם ההיבטים הטכניים. הסדנה מלמדת אותם להבחין בין סוגי המפרטים השונים להקנות לעצמם תהליך עבודה מובנה בכתיבה ושיטות בכתיבה אפקטיבית.
הסדנה מלמדת אותם להבחין בין סוגי המפרטים השונים להקנות לעצמם תהליך עבודה מובנה בכתיבה ושיטות בכתיבה אפקטיבית. כן מקנה הסדנה לכותבים הטכניים מיומנויות תקשורתיות לתשאול ולמיפוי ידע בתוך הארגון, כדי שיוכלו לדלות את המידע הנחוץ למפרט טכני במינימום זמן.
הסדנה לכתיבת מפרט טכני מלמדת את המשתתפים לכתוב בצורה בהירה וחד-משמעית, ולהיפטר מהרגלי כתיבה לא מועילים אישיים או ארגוניים הפוגמים באפקטיביות המפרט הטכני.

המלצות על סדנאות שהעברתי למנהלים:

המלצה מסדנה למנהלים בחברת היי-טק – סדנה לכתיבת מייל עסקי מנצח, מהנדס בחברת ORBIT FR (היי-טק)

בוקר טוב איילת 

הייתה סדנה מאלפת  

אתנחתא מהאינטנסיביות המעייפת .

 הרגשנו שיש לך כל כך הרבה לאמר

אך שלטת בזמנים ובאיפוק עד לגמר.

 אני חייב לציין שברוב שנותי וניסיוני

זו הפעם הראשונה שקובץ המצגת ,כמובטח, גם  מגיע לעיוני.  

תודה רבה

יוסי ביטון

 

הדרכה אישית בכתיבה למנהלים

הדרכה אישית בכתיבה למנהלים אפקטיבית מאוד מכמה סיבות: ראשית, מנהלים הם אנשים עסוקים, שאינם מתפנים להדרכה קבוצתית בארגון. שנית, מנהלים אוהבים לשמור על פרטיות ועל סודיות התכנים שהם עוסקים בהם. שלישית, מנהל אינו אוהב להיחשף בפני עובדיו בשאלות אישיות. כתיבה היא קודם כול דבר אישי מאוד, שנושא עימו מטען של רגשות ומשקעים מעברנו.

ההדרכה האישית בכתיבה מותאם לאופי המנהל, למעמדו בארגון ולתרבות הארגונית הספציפית. היא מתקיימת בערוצים שונים בהתאם לנוחיות המנהל ונוגע אך ורק בהיבטים הקשורים אליו. מנהלים מעוניינים בהדרכה אישית בכתיבה כשהם נדרשים להכין מצגת או תקציר לדירקטוריון או כשתכולת התפקיד שלהם משתנה כך שלפתע עליהם לעסוק בכתיבה הרבה יותר ממה שעסקו עד כך.

הצורך של המנהל בהדרכה או סדנה אישית בכתיבה

מנהלים רבים מתקדמים במידרג הארגוני, ואז מגלים כי התקשורת שלהם בעל פה טובה מבלי משים מהתקשורת שלהם בכתב, וכי כדי להצדיק את מעמדם החדש, עליהם לשפר אותה. עברו חלפו הימים שבהם יכלו מנהלים להסתפק ביכולות הרטוריות שלהם בעל פה. בעידן האינטרנט, על כל מנהל לתקשר בכתב לפחות במשך 70% מזמנו ולהפגין יכולות מרשימות של וירטואוזיות לא רק במאזנים אלא גם ביכולת ההנעה  שלו את העובדים ובדיפלומטיות בכתב.

מתי כדאי להיעזר בהדרכה האישית למנהלים ?

  • בעתות עומס בארגון.
  • בעת שינוי ארגוני פנימי: יצירת תשתית כמו אתר חדש ליחידה בארגון או הטמעת מערכת ידע חדשה.
  • בעת גיוס מנהל חדש או קידום מנהל לתפקיד חדש.
  • בעת שינוי חיצוני לארגון כמו רגולציה או מיזוג בין חברות.

יתרונות:

  • סיוע אד-הוק בסיטואציה ארגונית עמוסה.
  • הטמעה קלה ואפקטיבית יותר של תהליך עבודה חדש או של מערכת מחשב חדשה.
  • שיפור הקשר  בין יחידות בארגון.
  • מתן כלים לעבודה השוטפת בארגון.
  • חיסכון בזמן עבודה.
  • שיפור ברווחיות היחידה או העסק.

סוגי הסדנאות וההדרכות האישיות בכתיבה עבור מנהלים

  • הדרכה אישית בכתיבה וביצירת תוכן
  • ניסוח אסטרטגיה בכתב
  • הדרכה אישית בתקשורת פנים-ארגונית
  • הדרכה אישית בתקשורת דיגיטלית
  • הדרכת כתיבה לעורכי דין

מעניין אותך ? דבר/י איתי:

[contact-form-7 id="302" title="טופס יצירת קשר 1"]

דילוג לתוכן