שימוע הוא תהליך חשוב לארגון ולעובד על רקע קשיים בתעסוקה: לעובד הוא חשוב כדי להשמיע את קולו ואת טענותו; לארגון – כדי לדעת אם ההחלטה שהוא עומד לקבל בנוגע לפיטוריו היא נכונה, והאם היא מתבקשת. תהליך השימוע נועד להגן על העובד, ולכן, כשנדרשים בארגון, בדרך כלל במחלקת משאבי אנוש לשקף את הנאמר ולכתוב מכתב לעובד או למי מטעמו נתקלים בקושי. בסדנה לכתיבת מכתב שימוע של איילת צורי לומדים כיצד לאזן בין השקיפות לבין הדיפלומטיות; איך להשתמש בשפה ואיך להעביר מסרים בצורה ברורה ומכבדת.
הסדנה "כתיבת מכתבי שימוע" היא סדנה בכתיבה שירותית, המקנה עקרונות בכתיבה שירותית ובתיעוד למנהלי משאבי אנוש או למנהלנים.
הסדנה משלבת כתיבה מנהלית עם כתיבה שירותית, את עולם השירות עם עולם המנהלה ומסייעת למשתתפים להיות נימוסיים יותר בכתיבה, אך גם אסרטיביים וחד-משמעיים.
הסדנה מסייעת בשיפור אופן הניסוח של מכתבי השימוע ובהעלאת השירותיות של מחלקת משאבי אנוש.
ניתן לשלב את הסדנה "כתיבת מכתבי שימוע" בסדנאות "שירות אפקטיבי בכתב", "שירות אפקטיבי בעל פה ובכתב", "כתיבת מכתבים שירותיים".
מנהלים אדמיניסטרטיביים, מנהלי משאבי אנוש, עובדי משאבי אנוש, מזכירות.
3 שעות.