הוראה מתקנת

הוראה מתקנת היא הוראה פרטנית המותאמת לצרכיו של הלומד: ילד, נער או סטודנט, כדי להדביק את הפער בין הישגיו בלמידה לבין יכולתו השכלית (קוגניטיבית). ההוראה המתקנת שמעניקה איילת צורי מושתתת על 30 שנות ניסיון בלימוד פרטני בכתיבה, על "שיטת צורי" לאיזון בין הרגש לבין ההיגיון וכן על השכלתה הפורמאלית בבלשנות עברית ואנגלית, בתרגום ובעריכה, בתקשורת ובהוראה מתקנת.  בכל גיל, בזכות ההוראה המתקנת של איילת צורי מקבל הלומד אסטרטגיות למידה, משפר את הקריאה, הכתיבה,  הניסוח וההבעה בכתב שלו; מבין את הנקרא, מרחיב את אוצר המלים ואת יכולותיו לתמצות. בנוסף, הביטחון העצמי שלו עולה ועימו גם תחושת המסוגלות שלו בכתיבה ובקריאה  בעברית ובאנגלית.

סודה של ההצלחה בהוראה המתקנת בכל גיל שהוא: לילדים, לנערים, לסטודנטים ולבוגרים הוא בהתאמה האישית של אסטרטגיות הלמידה לכל לומד ללומד.

שלבי ההוראה המתקנת

השלב הראשון הוא שלב האבחון

  • החסרים של הלומד בקריאה: בהבנת הנקרא, בפענוח המסרים, בקריאת האותיות ובזיהויי הצלילים ויחידות המשמעות בשפה הנלמדת (עברית או אנגלית); השימוש שלו בזיכרון העבודה והזיכרון לטווח ארוך.
  • החוסרים שלו בכתיבה: יכולת ההבעה הניסוח, התמצות וארגון המידע.
  • צרכיו הרגשיים: הביטחון העצמי שלו, חששותיו, רגשותיו בעת הקריאה והכתיבה, אופן הקשב שלו, רגשותיו החיוביים.
  • חוזקותיו האישיות: רצון, מוטיבציה, סקרנות, אינטליגנציה, ראייה מרחבית, זיכרון, הישגיות, צורך בביטחון וכיוצא באלה.

השלב השני  הוא הכנת תוכנית עבודה

  • תוכנית העבודה בהוראה המתקנת מותאמת ליכולותיו של הלומד ותוכנית הלימוד שלו לילד או לנער) או תוכנית העבודה שלו (למבוגר).

השלב השלישי בהוראה המתקנת הוא יישום

היבט רגשי

  • יצירת הקשר בין המורה לבין הלומד והבניית עקרונות הלמידה.
  • העלאת הקשיים של הלומד ושיח פתוח עליהם.
  • עבודה על הדימוי העצמי ועל הביטחון של הלומד.

היבט הגיוני-לימודי

  • התאמת תוכנית הלימודים המתקנת לחוזקות של הלומד.
  • בקרה ובדיקה בפרקי זמן קבועים ברצף הלימודי.
  • התאמת התוכנית באופן רציף לצורכי הלומד
  • שימוש באסטרטגיות למידה מגוונות כדי להגיע להישגים.
  • עקיפת ליקויי למידה שאינם ניתנים לשינוי, פיתוח חשיבה והקניית מושגים.

 סודות להצלחה בהוראה המתקנת

  • הוראה מתקנת אפקטיבית צריכה לתת מענה לקשיי הלומד בשיטה שונה מזו שהורגל לה. על המורה לגלות יצירתיות בדרכי הגישה ללומד ובהצגת אסטרטגיות למידה עבורו.
  • הקשר בין המורה ללומד, האמון שהלומד נותן במורה ושמירה על מוטיבציה וחשיבה חיובית חשובים להצלחה. על המורה להפגין סבלנות והבנה לצרכיו בכל עת.

קהל היעד להוראה המתקנת

  • ההוראה המתקנת נועדה לילדים, לנערים, לסטודנטים ולאנשים בוגרים בשפות עברית ואנגלית.
דילוג לתוכן